הרבנות הראשית שללה את הכשרות מחברת "פרי הארץ"

זאת לאחר שלאחר תחקיר התברר כי החברה הגישה, לטענת הרבנות הראשית, מזון לא כשר בטקס יום העצמאות בבית הנשיא. בית הנשיא: האירוע חמור ביותר, נפעל משפטית נגד החברה

חדשות כיפה אורי פולק 30/04/12 12:55 ח באייר התשעב

הרבנות הראשית שללה את הכשרות מחברת "פרי הארץ"
MinimalistPhotography101.com-cc-by, צילום: MinimalistPhotography101.com-cc-by

היחידה להונאה בכשרות של הרבנות הראשית שללה את הכשרות מחברת הקייטרינג 'פרי הארץ' בעקבות החשד כי החברה הגישה בשר לא כשר לבכירי המדינה ול-120 חיילים מצטיינים באירוע יום העצמאות בבית הנשיא.

כפי שדווח בכיפה, בבית הנשיא בודקים חשד לפיו הבשר שהוגש ביום העצמאות האחרון היה לא כשר. לפי עדויות שהתפרסמו בעיתון "מעריב", חברת הקייטרינג "פרי הארץ" רכשה ביום חמישי האחרון כמות גדולה של בשר במקום אותה כמות שהתקלקלה. על פי הדיווח, נציג מטעם החברה הגיע לאטליז לא כשר באבו גוש, ולאחר שרכש את המזון, ביקש לבשלו במסעדה לא כשרה.

מנהל היחידה להונאה בכשרות, הרב רפי יוחאי, ציין כי החקירה בנושא הוכיחה כי טענות התחקיר נכונות. "נציגים של 'פרי הארץ' רכשו באבו גוש בשר שווארמה. משגיח הכשרות באירוע, שאישר את הבשר בלי שידע היכן נקנה וחתם רק שלשום על תצהיר שאומר כי כל הבשר הגיע ממטבחי החברה בקיבוץ גבעת חיים מאוחד, צפה אמש המום בצילומי האבטחה", אמר הרב יוחאי, שציין כי "כשרות זה משהו של יחסי אמון, וברגע שזה נשבר, התחושה היא קשה מאוד".

בבית הנשיא ציינו כי "הממצאים חמורים ביותר. המחלקה המשפטית של בית הנשיא תבחן בימים הקרובים את דרכי הפעולה נגד חברת הקייטרינג".

ב"פרי הארץ" ציינו בתגובה כי "קייטרינג 'פרי הארץ' הינו מהקייטרינגים המובילים בישראל ובמשך 13 שנים שירת ומשרת אלפי לקוחות מרוצים. אנחנו מחזיקים באופן קבוע משגיח כשרות ועומדים בכל המבחנים של הרבנות הראשית. אנו מכבדים את הרבנות ונשתתף בשימוע. אנו מאמינים שהפרשה תסתיים".

לדברי החברה, "כל המזון באירוע עמד בדרישות הכשרות, והחברה אף דאגה להעמיד בבית הנשיא משגיח כשרות לכל משך האירוע. אנחנו כמובן לא מסתפקים בכך, וצוות פנימי בודק את התנהלות כל הגורמים הרלוונטיים בחברה. 'פרי הארץ' ימשיך לשמור על הסטנדרטים הגבוהים ביותר, הן מבחינת איכות המזון והן מבחינת הכשרות הנדרשת. הנחיות החברה ברורות ועומדות בדרישות הרבנות. משגיח הכשרות אישר את האירוע".