הרבנות הראשית קבעה: רבני "צהר" יוכלו לערוך חופה וקידושין

עד כה נאלצו הרבנים להסמכות שניתנו רק על ידי רבני הערים, כשחלק מהם התנגדו לפעילות "צהר". התקנות החדשות מסדירות מתן הסמכה מכל רב עיר בישראל

חדשות כיפה אורי פולק 20/09/11 08:41 כא באלול התשעא

הרבנות הראשית קבעה: רבני "צהר" יוכלו לערוך חופה וקידושין
אילוסטרציה - אלנתן גוטוויוירט, צילום: אילוסטרציה - אלנתן גוטוויוירט

מועצת הרבנות הראשית החליטה השבוע בצעד תקדימי כי כל רב החבר בארגון הרבנים "צהר", יוכל לערוך חופה וקידושין. עד כה ניתנה ההסמכה לכך רק על ידי רבני הערים, שחלקם התנגדו לפעילות רבני "צהר" ובחרו בשל כך שלא לסייע לרבנים במלאכתם.

כידוע, ארגון רבני "צהר" פועל מדי שנה כדי להשיא, ללא תשלום, למעלה מ-3,000 זוגות בישראל. מדובר באחת ממטרות העל של הארגון, המבקש באמצעות מיזם הנישואים "להיות שותפים בעיצוב דמותה היהודית של מדינת ישראל, מתוך הידברות וחיפוש אחר מרכיבי זהות משותפים".

בישיבה שערכה מועצת הרבנות הראשית שלשום, נקבע כי הרבנים יידרשו להוכיח שיש להם הסמכה לרבנות, ידע בנושאי חתונות ותפקיד רבני או הוראתי בו הם מכהנים. הרב המעוניין באישור לעריכת חופה וקידושין יוכל לקבלו, בהתבסס על הקריטריונים האלו, מכל רב עיר בכל רחבי הארץ.

"בתקנות הקודמות אי אפשר היה לעמוד - לדוגמה, הייתה דרישה להוכיח שהרב קיים כבר חופות, כשלמעשה אסרו עליו לעשות זאת", הסביר היום גורם בכיר ב"צהר" בראיון לעיתון "ישראל היום". לדבריו, "חוסר היגיון נוסף היה שראש ישיבה יכול היה לערוך חופה, אבל רק לתלמידיו ולא לאנשים אחרים. זה היה לא הגיוני, אם זה לא תלמיד שלו הוא פחות רב?".