הרבנות הראשית פרסמה אזהרה תקדימית נגד רב העורך חופה וקידושין

בצעד חריג פרסמה הרבנות אזהרה נגד הרב יוסי בן הרוש, לאחר שבשנים האחרונות הוגש נגדו כתב אישום בגין זיוף לכאורה של חתימות רבנים. "הוא אינו מורשה על ידינו", הודיעו ברבנות. הרב בן הרוש מכחיש את המיוחס לו

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 13/02/13 10:51 ג באדר התשעג

הרבנות הראשית לישראל פרסמה השבוע אזהרה תקדימית נגד הרב יוסי בן הרוש, העורך טקסי חופה וקידושין, זאת בניגוד להוראה קודמת של הרבנות אשר אסרה עליו לעשות זאת כבר לפני חמש שנים.

בעבר הוגש נגדו כתב אישום בו הוא מואשם לכאורה בכ-15 מקרים של זיוף, כשעל פי כתב האישום הרב בן הרוש מסר לזוגות שחיתן אישורים שנשאו את חתימותיהם של רבנים שמעולם לא היו בקשר עם בני הזוג. כתוצאה מכך, הקידושין של זוגות נפסלו, והם נדרשו להינשא מחדש.

"לשאלת רבים ובשל הצטברות תלונות במשרדי הרבנות הראשית לישראל, הננו לחזור ולהודיע, כי הרב יוסי בן הרוש איננו מורשה לערוך חופה וקידושין על ידי הרבנות הראשית ועל כן אין לאשר רישום הנישואין לחופות המתבצעות על ידו“, נכתב באזהרה שפרסמה הרבנות, "לאחרונה, הוגש כתב אישום על ידי פרקליטות מחוז מרכז נגד הרב יוסי בן הרוש, בגין חשד לזיוף מסמכים הקשורים לבקשות שהוגשו על ידי זוגות לרישום הנישואין. בחלק מהמקרים נאלצו זוגות להינשא בשנית תוך עגמת נפש רבה“.

ברבנות הדגישו כי "זוגות אשר חרף אזהרתנו יבקשו ביודעין מהרב יוסי בן הרוש להשיאם, יישאו בתוצאות וההשלכות הנגזרות מכך וכל האחריות למעשה תוטל עליהם בלבד".

הרב בן הרוש, מנגד, טוען כי האישומים נגדו נובעים משיקולים זרים. בשיחה עם חדשות 2 אמר כי הוא ”הרב הכי מבוקש במדינת ישראל, והקנאה וצרות העין העבירה אותם על דעתם". הוא הכחיש כי זייף חתימות רבנים.