הרבנות הראשית על "תג מחיר": "חוששים משנאת אחים"

מועצת הרבנות הראשית התכנסה לדיון מיוחד לאור פגיעת פעילי הימין הקיצוני בחיילי צה"ל, בשבוע שעבר. הרבנים קראו לממשלה "להשקיע מאמצים השיתוף פעולה עם רבני ומנהיגי היישובים"

חדשות כיפה אורי פולק 19/12/11 15:05 כג בכסלו התשעב

הרבנות הראשית על "תג מחיר": "חוששים משנאת אחים"
תמונת ארכיון - andydr-cc-by, צילום: תמונת ארכיון - andydr-cc-by

מועצת הרבנות הראשית התכנסה היום (ב') לדיון מיוחד בעקבות העלייה במספר אירועי "תג מחיר" ובראשם אירוע הפריצה של פעילי הימין לחטמ"ר אפרים, במהלך השבוע שעבר.

בתום ישיבת המועצה, אותה הובילו הרבנים הראשיים שלמה עמאר ויונה מצגר, קבעה המועצה כי היא "רואה בדאגה עמוקה את ההדרדרות של מיעוט מבני הנוער בשומרון ובמקומות נוספים בפעולות חמורות כגון שריפת מסגדים, שהם מעשים אסורים וחמורים מאוד ואין זו דרך התורה חס ושלום, אשר דרכיה דרכי נועם".

המועצה הוסיפה כי "יש במעשים אלו משום פיקוח נפש דרבים רחמנא לצלן, והעובר על זה הרי הוא בבחינת "לא תעמוד על דם רעך" וכאן, מדובר בדמם של רבים, וכל המקל ראש בזה הרי זה מקל בדיני נפשות דרבים".

כמו כן הביעו ברבנות הראשית חשש מצד העובדה כי בני הנוער בחרו להתעמת עם חיילי צה"ל. "החשש הגדול הוא שנגיע לשנאת אחים, ה' יצילנו", טענו ברבנות הראשית. חברי המועצה הוסיפו כי "לא נוכל להסתפק בגינויים ובביעור חומרת המעשים, אם לא יעשה מאמץ גדול לקרב אותם בני ציון היקרים, בדרך חינוכית מתוך אהבת ישראל אמיתית ועמוקה".

בסיכום הישיבה קראו הרבנים לממשלה "להשקיע כוחות ומשאבים בהידברות ראויה עם בני נוער אלו, תוך שיתוף פעולה עם רבני הישובים וראשי הישיבות ומנהיגי הציבור".

בוועד רבני השומרון הביעו שביעות רצון מהחלטת המועצה ומסרו כי "מעבר לגינוי החד משמעי של פעילות אלימות מכל סוג שהוא מטרתנו הייתה למחות כנגד ה'עליהום' התקשורתי והתירוץ של האירועים בחטיבת אפרים על מנת לפגוע ולהזיק למפעל ההתיישבות בשומרון. נוער השומרון הוא נוער, מצוין, מובחר ומסור שמקריב את עצמו למען ארץ ישראל ועם ישראל וככזה ראוי שיצוין. נוער השומרון הוא בשר מבשרו של עם ישראל והניסיון ליצור לו דה לגיטימציה- פסול".