הרבנות הראשית נזפה במועצה הדתית חיפה

זאת על רקע המאבק הפנימי בעיר ביחס לאישורי הכשרות. ברבנות ראשית טוענים כי המועצה הדתית הנפיקה תעודות ללא אישורו של הרב הראשי לעיר – ובניגוד לחוק

חדשות כיפה אורי פולק 13/07/11 12:03 יא בתמוז התשעא

הרבנות הראשית נזפה במועצה הדתית חיפה
SpecialKRB-cc-by-nd, צילום: SpecialKRB-cc-by-nd

הרבנות הראשית בישראל תוקפת היום (ד') בחריפות את התנהלות אישורי הכשרות בעיר חיפה, בטענה כי הנפקת תעודות כשרות על ידי המועצה הדתית וללא אישורו של הרב הראשי לעיר - נעשתה שלא על פי חוק.

כפי שדווח בכיפה, במועצה הדתית בחיפה מתנהל בחודשים האחרונים מאבק פנימי בין לשכת הרב הראשי, הרב שלמה שלוש, לבין ראשי המועצה הדתית בעיר ובהם גם יו"ר המועצה הדתית אביב ויצמן והממונה על מחלקת הכשרות, הרב דוד אבוחצירא.

מצד אחד טוען יו"ר המועצה הדתית כי מקורביו של הרב הראשי מאיימים על בעלי עסקים לבל יעסיקו את מקורביו כמשגיחי כשרות ומאידך הרב שלוש מאשים את המועצה הדתית במתן תעודות כשרות לבתי עסק בהם נמכרים גם מוצרי טריפה - ואף בזיופן של תעודות כשרות שכבר חולקו בחודשים האחרונים.

מכתבו של הרב שלוש


כעת מבהירה מועצת הרבנות הראשית במכתב מיוחד ששוגר לכלל המועצות הדתיות בישראל, כי היא "מביעה זעזוע על ההתנהלות הבלתי חוקית ושאינה הוגנת מצד ראש המועצה הדתית בחיפה, באמצעות הנפקת תעודות כשרות ללא הסכמתו וחתימתו של הרב הראשי לחיפה, הרב שלמה שלוש. המועצה הביעה את עמדתה כי יש לנקוט בכל האמצעים כדי למנוע תקדים שכזה".

גם הרב הראשי לחיפה פרסם הודעת הבהרה, לפיה "כל אישורי הכשרות שהונפקו על ידי המועצה הדתית, הנושאים את לוגו וחתימת המועצה הדתית ללא הזכרת לשכת הרבנות המקומית והעומד בראש, יצאו שלא על דעתי ובניגוד גמור לדעתי".

הרב שלוש הוסיף כי "למרות האזהרות, שדברים אלו גובלים בעבירה על חוק איסור הונאה בכשרות, הדברים נעשו בריש גלי והונפקו קרוב ל-280 תעודות".

בתוך כך, בעלי העסקים בחיפה מוסיפים להלין על בעיות הכשרות, שכן בשל המאבק הפנימי בעיר חדלו למעשה להעניק אישורי כשרות לכלל בעלי העסקים בעיר - ביניהם גם אולמות אירועים, מסעדות ובתי קפה. עסקים רבים הפסיקו עבודתם בעקבות התנהלות המועצה - וטרם נמצא פתרון למצוקתם.


👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן