הרבנות הראשית נותנת "חצי הכשר"?

בעדכון כשרות של הרבנות הראשית נכתב שהיא מסירה את ההכשר ממפעל 'מעדני מיקי' בירכא, בו מקלפים את הירקות ושולחים אותם להמשך ייצור. אז מי משגיח על כשרות הירקות שמעובדים לסלטים ולבסוף מגיעים לחנויות?

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/09/16 16:08 י באלול התשעו

הרבנות הראשית נותנת "חצי הכשר"?
shutterstock, צילום: shutterstock

"הרבנות לכשרות ארצית הודיעה כי הוסרה הכשרות ממפעל מעדני מיקי בירכא" כך כתבה הרבנות הראשית בעדכון הכשרות האחרון. שורה אחת שמאחוריה שאלה מעניינת, האם הסרת הכשרות מהמפעל בירכא משפיעה על כשרות מוצרי החברה כולה?

מבדיקה באתר האינטרנט של חברת 'מעדני מיקי' עולה, שהחברה מייצרת את מוצריה, (בעיקר סלטים ודגים), בשני מפעלי ייצור, אחד בראשל"צ והשני בבית שמש. אם כן, נשאלת השאלה, מה תפקידו של המפעל בירכא? גורמים בכירים ב'מעדני מיקי' אומרים ל'כיפה' כי "המפעל בירקא הוא לקילוף ירקות, שנשלחים למפעלי הייצור", לדברי אותם גורמים, עד לא מזמן "המפעל בירכא היה גם מייצר ומוכר ללקוחות את הירקות הקלופים אך מאחר ופעולת שיווק הירקות הקלופים נסגרה, ואנחנו מקלפים את הירקות רק למפעלים שלנו, אז לא היה לנו צורך יותר במשגיח של הרבנות, אלא רק במשגיח הצמוד של הרב לנדא".

ברבנות הראשית אמרו ל'כיפה' שחברת 'מעדני מיקי', "הודיעה כי אין לה צורך בכשרות כיוון שבמקום אין עיבוד. בהתאם לכך, הכשרות הארצית הסירה את כשרותה אך הודיעה כי למיטב ידיעתה שבמקום עדיין ישנו עיבוד". עוד הוסיפו ברבנות על סיבת ההודעה שנכתבה בעדכון הכשרות ואמרו כי "האתר בירכא היה מעין מרכז לוגיסטי של סלטי מיקי אך הסתבר שהמקום ממשיך לפעול ולכן היה צורך בהבהרה".

לאור זאת, שאלת הכשרות של מוצרי 'מעדני מיקי' נותרה בעינה. אם הרבנות הראשית לא משגיחה על מוצרי החברה, החל משלב קילוף הירקות במפעל בירכא, אז איך היא מספקת את חותמת הכשרות שלה למוצרים הסופיים שמגיעים לרשתות השיווק?

למרות ניסיונות רבים מצד 'כיפה' לבירור נוסף של הודעת הסרת הכשרות של הרבנות הראשית, לא התקבלה תשובה מספקת לגבי הליך נתינת הכשרות למוצרים של 'מעדני מיקי'. נשמח לפרסמה כשתגיע.