הרבנות הראשית מקימה ועדה שתפעל נגד שירת נשים בצה"ל

מועצת הרבנות הראשית הקימה ועדה בראשות הרבנים שמואל אליהו ויעקב שפירא, שתנהל משא ומתן מול משרד הביטחון ותפעל למען הסדר שימנע כפייה על חיילים דתיים לשמוע שירת נשים

חדשות כיפה אורי פולק 19/01/12 18:41 כד בטבת התשעב

הרבנות הראשית מקימה ועדה שתפעל נגד שירת נשים בצה"ל
דובר צהל, צילום: דובר צהל

הרבנות הראשית תקים וועדה שתעסוק בהידברות מול משרד הביטחון ותפעל למען הסדר שימנע כפייה על חיילים דתיים לשמוע שירת נשים - כך החליטה היום (ה') מועצת הרבנות הראשית לישראל.

בראש הועדה יעמדו הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, והרב יעקב שפירא, ראש ישיבת מרכז הרב. כמו כן יוביל את הועדה מנכ"ל הרבנות הראשית, עודד וינר. הרב שמואל אליהו, ראש הוועדה, אמר היום כי "יש למצוא בהדברות פתרון לסוגיית שירת הנשים בצה"ל, משום שהצבא יקר לציבור הדתי". לדברי הרב אליהו, "אין לדחוק את החיילים הדתיים מחוץ לצבא ולהעמידם במצב שבו עליהם להחליט בין נאמנותם לאלוקים או לצבא".

הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, אמר בפתח הישיבה "אנחנו לא יכולים לחלוק על מה שכתוב בשולחן ערוך, ששירת נשים אסורה". לדבריו, "ציבור גדול של שומרי תורה ומצוות מחכים למוצא פיהם של הרבנים הראשיים לישראל לגבי הכפייה לשמוע שירת אישה כנגד רצונם". הרב מצגר הוסיף כי "יש למצוא משהו שלא יפלג את העם להגיע לפשרה, ולהגיע לאחדות תוך הידברות".

הרב אליהו הזהיר אתמול, בראיון לרשת ב', כי אם בצה"ל לא ישקלו מחדש ויבטלו את ההחלטה של האלופה אורנה ברביבאי המחייבת חיילים בהשתתפות בטקסים רשמיים הכוללים שירת נשים, הרי שהדבר יוביל לכך שהציבור הדתי לא יתגייס. בדיון שקיימה המועצה, הציע הרב אליהו כי הרבנות הראשית תפרסם הודעה שתקרא לאסור על צה"ל לכפות על חיילים דתיים שירת נשים, הפוגעת באורח חייהם הדתי וההלכתי.