הרבנות הראשית מזהירה מפני פעילויות לאפיית מצות בפסח

לטענת אגף הכשרות של הרבנות הראשית לישראל, מדובר במעשה שקרוב לוודאי יוביל לאיסורי חמץ גמור. "לא ניתן לאפות מצות כשרות אלא על ידי היערכות של בקיאים ומומחים בתחום", נטען

חדשות כיפה אורי פולק 03/04/12 11:09 יא בניסן התשעב

הרבנות הראשית מזהירה מפני פעילויות לאפיית מצות בפסח
kevinphaines-cc-by-nd, צילום: kevinphaines-cc-by-nd

אגף הכשרות של הרבנות הראשית לישראל מזהיר את הציבור מפני אטרקציות שונות המציעות לילדים אפיית מצות במהלך ימי הפסח, זאת בטענה כי מדובר במעשה שקרוב לוודאי יוביל לאיסורי חמץ גמור.

בעדכון הכשרות האחרון שהפיצה הרבנות הראשית לישראל, נטען כי "אפיית מצות במהלך ימי הפסח הינו דבר מורכב ביותר ואינו ניתן להיעשות בדרך כשרה אלא על ידי היערכות של בקיאים ומומחים בתחום, כך שקרוב לוודאי שאפית המצות ע"י הילדים תהיה כרוכה באיסורי חמץ גמור". ברבנות מבקשים מהמשגיחים להביא את הדבר לידיעת הציבור "על מנת למנוע מכשול".

כמו כן ובמסגרת אכיפת נהלי הכשרות של הרבנות הראשית לישראל, התבקשו השנה יצרני העוגות בארץ לבצע שינוי צורה בגוף העוגה המיוצרת תחת כשרות לפסח, בכפוף להלכה - ועל מנת שהציבור לא יכשל באכילת עוגות חמץ במהלך הפסח, אשר עשויות להיות דומות לעוגות הכשרות לפסח לאחר הוצאתם מהאריזה המקורית לצורך הגשה. ברבנות ציינו לשבח את חברת "אוסם" אשר פעלה בהתאם להנחיות הרבנות.

בתוך כך, באגף הכשרות של הרבנות הראשית ביקשו מהציבור לגלות ערנות ולבדוק את כיתוב מרכיבי המזון המצוין על גבי מוצרי המזון הנרכשים לפסח, זאת "לאור העובדה כי חלק גדול מהם מכיל קמח תפוחי אדמה, קמח מצה וקורנפלור, ותחליפים אחרים, כך שהוא עשוי להיכשל ולברך ברכה שאינה צריכה, לאור ריבוי המוצרים הדומים בצורתם למוצרי החמץ".