הרבנות הראשית מזהירה: יבוא מקביל של גלידת בן&ג'ריס וטונה 'סטארקיסט' ללא אישור

הרבנות הראשית בעדכון כשרות הודיעה: חלק ממוצרי החברות הללו יובאו ללא אישורה ועל כן הם אינם כשרים. הרבנות הראשית ל'כיפה': המוצרים לא במדפים. ואלו שכן יוסרו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/09/16 07:30 י באלול התשעו

הרבנות הראשית מזהירה: יבוא מקביל של גלידת בן&ג'ריס וטונה 'סטארקיסט' ללא אישור
shutterstock, Viktor1, צילום: shutterstock, Viktor1

הרבנות הראשית מזהירה כי חלק מנתחי הטונה שיובאו מחו"ל של המותג סטארקיסט וחלק מהגלידות של חברת בן&ג'ריס שיובאו גם הן ביבוא מקביל, לא קיבלו אישור כשרות ויש להיסרן מהמדפים.

ע"פ הודעת הרבנות כפי שהופיעה בעדכון הכשרות האחרון, נעשה ניסיון ל- "זיוף כשרות טונה סטארקיסט". כך נכתב בהודעה. בעדכון נכתב כי מדובר על נתחי טונה בהירה בשמן שיובאו מתאילנד ועל נתחי טונה בהירה במים שיובאו מהפיליפינים אשר "מוצגים ככשרים בהשגחת בד"צ העדה החרדית ובאישור הרבנות הראשית לישראל", אך, "לא קיבלו את אישור הרבנות הראשית לישראל ועל כן השימוש בציון הכשרות שלה מהווה הטעיה חמורה כך שאין לקלוט מוצרים אלו במקומות המושגחים". עם זאת מציינים ברבנות הראשית שאין כל בעיה עם הייצור המקומי, "יש לציין כי עדיין קיים ייצור של טונה סטארקיסט בטירת הכרמל בהשגחת הרבנות המקומית טירת הכרמל".

עדכון נוסף מתייחס לגלידת בן & ג'ריס ללא אישור הרה"ר לישראל. בעדכון הכשרות נכתב כי "ממידע שהגיע למשרדי היחידה הארצית עולה כי ברחבי הארץ מוצעים למכירה סוגים שונים של גלידות במותג בן & ג'ריס ובהם בן & ג'ריס וניל טופי קראנץ' המיוצרים על ידי בן & ג'ריס קומי וניטי ורמונט ארה"ב ומיובאים על ידי מוצרי איכות אמריקאיים בע"מ א.ת. באר טוביה מוצגים ככשרים בהשגחת K ארה"ב, חלבי מכיל חלב נכרי. על גבי המוצר לא מופיע אישור הרבנות הראשית לישראל, מה עוד שהרבנות הראשית לישראל אינה מאשרת מוצרים המכילים חלב נכרי ניגר.אין לאשר קליטת מוצרים אלו במקומות המושגחים. ידע הציבור ויזהר! מובהר בזאת כי פרסומנו מתייחס למוצרים המיובאים ולא לייצור המקומי המושגח ע"י רבנות מוסמכת".

מהרבנות הראשית נמסר לכיפה כי "לגבי הגלידות יצאה הוראה שלא לקלוט וגם ינתנו קנסות מינהליים. לגבי הטונה, יוטלו קנסות וגם כאן קיימת הוראה שלא לקלוט במקומות המושגחים". עם זאת מבהירים ברבנות כי "מדובר בהוראות למשגיחי ומפקחי הכשרות. המוצרים הלא כשרים לא בחנויות ואם כן הם מוסרים לאלתר".