הרבנות הראשית מזהירה: הזמנתם בורגר ראנץ' כשר? בדקו שוב

ברבנות הראשית טוענים כי לקוחות רבים שהזמינו מזון כשר מהמוקד הארצי של רשת בורגר ראנץ', קיבלו אותו להפתעתם מסניפים לא מושגחים. ברבנות ממליצים להזמין ישירות מהסניף הכשר ולא מהמוקד

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 09/09/12 17:33 כב באלול התשעב

הרבנות הראשית מזהירה: הזמנתם בורגר ראנץ' כשר? בדקו שוב
cc-by-דוד שי, צילום: cc-by-דוד שי

היחידה הארצית לאכיפת הכשרות מטעם הרבנות הראשית לישראל, מזהירה היום (א') את הציבור מפני תופעה חדשה שמסתמנת בשטח, במסגרתה לקוחות רבים הזמינו מזון כשר מרשת בורגר-ראנץ', אך קיבלו אותו בסופו של דבר מסניפים לא כשרים של הרשת.

(צילום: יחצ)

ברבנות טענו כי באחרונה התקבלו תלונות במשרדי היחידה הארצית, על כך שצרכנים אשר ביצעו הזמנות באמצעות אתר השליחויות או במוקד הטלפוני של החברה, תוך שהם מציינים שהם מבקשים מזון כשר או כשר למהדרין, "נוכחו לדעת למרבה הפתעתם, ולעיתים אף מאוחר מדי, כי מנת המזון שהתקבלה בביתם ע"י השליח הגיעה מסניף לא כשר תוך הכשלתם, כך שנגרמה להם עוגמת נפש רבה".

ברבנות התריעו על כך "שהזמנת מזון באמצעות שליחויות מרשת מסעדות ארצית אשר בבעלותה סניפים כשרים ולא כשרים כרוכה באי ודאות לגבי מקור כשרות המשלוח ועל כן מומלץ לבצע את הרכישה בסניף עצמו על מנת להימנע ממכשול".

עוד מציינים ברבנות כי "יש לשים לב, כי לעיתים מספר הטלפון המפורסם איננו שייך לסניף מסויים אלא למוקד טלפוני ארצי ועל כן יש לברר מראש באיזה סניף מדובר. ניתן לרוב לבדוק זאת באמצעות עיון בחשבונית הרכישה או תעודת המשלוח בה מצוין שם הסניף ממנו נרכש המזון".

הרב רפי יוחאי, מנהל אגף הונאה בכשרות ברבנות הראשית, סבור כי הטעות לא נעשתה בזדון, שכן לחברת בורגראנץ ישנם סניפים העומדים בכללי הכשרות ויש אף כאלה בכשרות מהדרין. הבעיה לדבריו הייתה נעוצה בשיטת הפעלת השליחים. לדבריו החברה התחייבה לתקן את שיטת המשלוחים על מנת למנוע טעויות כאלה בעתיד.

מרשת בורגראנץ נמסר כי "נושא הכשרות הוא בליבה של רשת בורגראנץ', אשר עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם הרבנות למען הקפדה על הנושא. כל המוצרים ברשת הם כשרים ומרבית המסעדות שלה אוחזות בתעודת כשרות. ברשת בורגראנץ' לא נתקבלה כל תלונה מלקוחות בנושא הכשרות ולו הייתה מתקבלת, זו הייתה מטופלת מיידית ולעומק. הרשת והנהלתה עושים את כל שניתן על מנת לספק ארוחות כשרות לסועדים בישראל, ותמשיך לפעול יחד עם הרבנות להקפדה ושימור הנושא, הן במסעדותיה והן בשירות המשלוחים שלה, בכל רחבי הארץ."

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן