הרבנות הראשית: מהיום אין צורך בתעודות רווקות ברישום לנישואין

הרבנות הראשית אישרה הוזלה של הליך הרישום לנישואין. בצהר מברכים על ההחלטה, ומזכירים שכשדחפו לפתיחת אזורי הרישום האשימו אותם שהם מביאים אסון לעם היהודי

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 28/03/16 21:14 יח באדר ב'

הרבנות הראשית: מהיום אין צורך בתעודות רווקות ברישום לנישואין
Shutterstock, צילום: Shutterstock

מועצת הרבנות הראשית קיבלה את ההצעות לפשט ולהוזיל את הליך הרישום לנישואין. במהלך ישיבתה היום (ב') אישרה שתי הצעות אותן הציע הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית, הגאון הרב דוד לאו.

ההחלטה הראשונה מתייחסת לביטול הדרישה לפיה בני הזוג יידרשו להציג תעודת רווקות בעת רישום הנישואין. התעודה היא אישור הניתנת לכל אחד מבני הזוג ומעידה על היותם רווקים. עד היום נאלצו כל אחד מבני הזוג להגיע למשרדי המועצה הדתית שבמקום מגוריהם לקבל התעודה.

״עם הכנסת תוכנית האב 'שירת הים' למועצות הדתיות והאפשרות לתקשר בין המועצות הדתיות באופן ממוחשב התעודה בעצם מתייתרת״ כך לדברי בכיר ברבנות הראשית. יחד עם זאת, יהודק הפיקוח על לשכות רישום הנישואין לפקח שכל הפעילות תתבצע בהתאם לנהלי הרישום לנישואין. מדובר בהחלטה שכבר יזמו בעבר רבני צהר, אשר חיכו לאישורה הסופי ברבנות הראשית.

בארגון רבני צהר אומרים כי זוהי החלטה מבורכת, שתקל על זוגות שרוצים להינשא: "ארגון רבני צהר מברך את הרבנות הראשית על החלטתה כי בעקבות כניסת חוק צהר ואיתו מערכת המחשוב המחברת בין כל המועצות הדתיות התייתר הצורך בקבלת תעודת רווקות דווקא בעיר המגורים של בני הזוג".

בצהר אומרים כי בעבר טענו ברבנות הראשית כי פתיחת איזורי הרישום לרווקים בכל הארץ, תגרום לאסון אך כעת מתברר, "כי הפתיחה תקל על הזוגות להתחתן כדת משה וישראל". עוד הוסיפו כי "בארגון מאמינים כי הצעדים האלה יתרמו להעלאת מספר הצעירים המתחתנים על פי ההלכה דרך רבני צהר וברבנויות השונות".

החלטה נוספת, מתייחסת לביטול הדרישה לפרסום שמות בני הזוג הבאים להינשא. כיום על-פי הנהלים, פרסום שמות בני הזוג שנרשמו להינשא מתבצע בשני עיתונים שונים ובהתאם להחלטה מהיום, יופסקו הפרסומים בעיתונות ויתבצעו באתרי האינטרט של המועצות הדתיות והמשרד לשירותי דת.

הרב הראשי לישראל, הגר"ד לאו, פנה במהלך הישיבה למנכ"ל המשרד לשירותי דת וביקשו לעדכן ולהוזיל את אגרת הרישום בהתאם לחיסכון שייתבצע מביטול הדרישה לפרסום. מדובר בהוזלה של 150 ש"ח עבור תעודת הרווקות.

מנכ״ל המשרד לשירותי דת והרבנות הראשית לישראל עו״ד עודד פלוס בירך על ההחלטה וציין: ״יחד עם תוכנית האב למחשוב זהו עוד שינוי משמעותי שאנו מובילים בשירותי הדת בישראל. הדבר יחסוך כסף וזמן יקר לזוגות ולמועצות הדתיות״