הרבנות הראשית: למכור בפסח גם תרופות בהן יש חשש חמץ

ועדת התרופות של הרבנות הראשית הנחתה את הרבנים המוכרים חמץ לגויים כי עליהם לכלול סעיף בשטר המכירה, לפיו אם אדם יזדקק לעשות שימוש בתרופות בפסח, הרי שהדבר מותר לו בשעת הצורך

חדשות כיפה אורי פולק 20/03/12 12:31 כו באדר התשעב

הרבנות הראשית: למכור בפסח גם תרופות בהן יש חשש חמץ
Harveyben-cc-by, צילום: Harveyben-cc-by

ועדת התרופות של הרבנות הראשית לישראל הנחתה לקראת פסח את הרבנים העוסקים במכירת חמץ לגויים, כי יש לכלול בטופס מכירת החמץ גם תרופות שיש בהן חשש חמץ. בעדכון שפרסמה הועדה נכתב כי יש לבקש מהציבור "להצניע בהתאם" את התרופות הללו ולוודא את מכירתן במסגרת מכירת החמץ הכללית המתבצעת בכל מקום ומקום.

עוד הנחו ברבנות הראשית "להוסיף סעיף מיוחד בטופס המכירה בו יצויין כי במידה והמוכר, בין אדם פרטי ובין בעל בית מרקחת, יזדקק לעשות שימוש בפסח בתרופות הנ"ל, המאוכסנות אצל היהודי, הרי שהנכרי מרשה לו להשתמש בתרופות אלה במהלך ימי הפסח".

על פי חוות דעתה של ועדת התרופות של הרבנות, "ככל שאכן יעשה שימוש בתרופות אלו, הרי שהדבר נעשה בהיתר הבעלים ללא הפקעת תוקף המכירה ובמקביל מוסכם על הצדדים כי כל מכירה תקוזז עם הנוכרי לפי שומא - כמפורט בשטר המכירה הכללי של הרבנות הראשית".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן