הרבנות הראשית לישראל תדון בשלילת התואר "רב" לרב מוטי אלון

ועדת המשמעת לרבנים תתכנס בחודש הקרוב על מנת לדון בנושא, לאחר שהרב אלון הורשע בשתי עבירות של מעשים מגונים בכוח, באחד מתלמידיו

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 21/10/13 10:57 יז בחשון התשעד

הרבנות הראשית לישראל תדון בשלילת התואר "רב" לרב מוטי אלון
אהרן והב - סוכנות הידיעות חדשות 24, צילום: אהרן והב - סוכנות הידיעות חדשות 24

הרבנות הראשית לישראל תדון בקרוב באפשרות לשלול מהרב מוטי אלון את כושר הרבנות שלו - כך פורסם היום (ב‘) לראשונה באתר החדשות News1. לא מדובר במהלך תקדימי, שכן כבר בעבר נשלל כושר הרבנות של רבנים שהורשעו בעבירות פליליות חמורות - האחרון שבהם הוא הרב יהודה רוזיליו, רב המושב ברוש, שהורשע במרץ 2013 בגניבת ספרי תורה.

ועדת המשמעת לרבנים תתכנס בחודש הקרוב על מנת לדון בנושא, לאחר שהרב אלון הורשע בשתי עבירות של מעשים מגונים בכוח, באחד מתלמידיו.

שלב הטיעונים לעונשו של הרב אלון נפתח לפני כשבועיים, כשבמהלך הדיון דרשה התביעה מבית המשפט להטיל על הרב אלון עונש מאסר בפועל של 9 עד 12 חודשים, על שתי העבירות. כמו כן דרשה התביעה פיצוי כספי לנפגע.

מנגד, סנגורו של הרב, עו“ד אשר אוחיון, ביקש מבית המשפט להסתפק בהטלת עונש של עבודות שירות ומאסר על תנאי. לדבריו ”מדובר באירועים יחסית מינוריים. לגבי הנזק שנגרם לנאשם ומשפחתו, אני יכול לסכם ולומר כי מלאה כוס הענישה עד תומה והיא אפילו גולשת מעבר במקרה המסוים הזה“.