הרבנות הראשית יוצאת למתקפה נגד בתי עסק "כשרים ללא תעודה"

פקחים מטעם הרבנות הזהירו מסעדות ובתי קפה בירושלים לאחר שאלו הציגו עצמם ככשרים, למרות שאין בידיהם תעודת כשרות. הרבנות: זו עבירה על החוק, נקנוס את בתי העסק

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 24/10/12 14:27 ח בחשון התשעג

הרבנות הראשית יוצאת למתקפה נגד בתי עסק "כשרים ללא תעודה"

הרבנות הראשית לישראל יוצאת למתקפה נגד התופעה החדשה, עליה דיווחנו בכיפה, במסגרתה מסעדות ובתי קפה מציגים עצמם ככשרים ומגישים מזון כשר ללקוחותיהם, זאת ללא תעודת כשרות - וברוב המקרים מסיבות אידיאולוגיות.

מפקח מטעם הרבנות הראשית הגיע השבוע לכחמישה בתי עסק בירושלים, מסעדות ובתי קפה, והזהיר אותם כי בכך שהם מציגים עצמם ככשרים הם למעשה עוברים על החוק ועל כן צפויים לקנסות.

(תעודת כשרות)

על פי חוק איסור הונאה בכשרות, בעלי עסקים אינם יכולים להציג עצמם ככשרים ללא אישור רשמי מהרבנות הראשית לישראל. החוק תקף לא רק כלפי שלטים ומודעות שנתלים בבתי העסק אלא גם בפרסומים שונים באינטרנט. ברבנות טוענים כי קיבלו באחרונה תלונות אנונימיות נגד התופעה, ולכן החליטו לעשות מעשה.

רפי יוחאי, הממונה על מחלקת איסור הונאה בכשרות ברבנות, אמר ל"הארץ" כי "אין רצון לכפות על בתי העסק תעודת כשרות כל זמן שהם לא מוצגים ככשר בכתב. פרסום בעיתון או בפלייר או באינטרנט ללא תעודה מטעם הרבנות כחוק מהווה עבירה. במקרה זה יינקטו אמצעים כנגד העבריינים בכל החומרה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן