הרבנות הראשית: הקפידו על כשרות האוכל שמגיע לחיילים

הרבנות הצבאית הראשית שלחה מכתב למשגיחי הכשרות האזרחיים בבקשה להקפיד להודיע על תרומות מזון, על מנת להקל על עבודת הרבנים בשטח "עושים מאמצים כבירים לבדוק כל תרומת מזון"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/07/14 09:11 ב באב התשעד

הרבנות הראשית: הקפידו על כשרות האוכל שמגיע לחיילים
סוכנות תצפית, צילום: סוכנות תצפית

הרבנות הצבאית הראשית קוראת למשגיחי הכשרות האזרחיים להודיע להם על תרומות מזון כשרות לחיילים בשטח על מנת להקל על עבודת הרבנים בשטחי הכינוס, המקבלים תרומות מזון רבות.

"כידוע, בימים אלו בהם עם ישראל נמצא בעת לחימה מול אויבנו, ליבם של כלל ישראל מתמלא ברוח נדבה, והינם תורמים מהונם ואונם לחיילנו מכל טוב הארץ הטובה. אולם כבר נאמר לכוזרי: "כוונתך רצויה אך מעשיך אינם רצויים", ואין בהכרח שכל תרומות המזון הינן כשרות על פי ההלכה וכל שכן לפי הנהלים", מבהירים ברבנות.

"ברבנות הצבאית אנו עושים מאמצים כבירים בכדי לבדוק כל תרומה, ולבדוק היטב מנין מקור כל מזון, מאיזה אולם או קייטרינג וכדו' הוא נשלח, להוציא תרומות מזון פרטיות ללא הכשר אותם אנו פוסלים כמובן במידת היכולת ע"מ שהחיילים לא יכשלו", הם מוסיפים ומבקשים כי אם ידוע למשגיחים על בעל עסק אשר מתכוון לתרום לחיילי צה"ל "מנות לארוחת ערב או בשרים ל'על האש' או כל דבר אחר (מאפים, לחמים וכו')” להודיע לרבנות באמצעות סמס או מייל.

"עדכון זה יעזור מאוד לרבנים הנמצאים בשטח (ועסוקים בצרכים רבים) לשלוט בכל מה שמגיע לחיילים בשטחי הכינוס והפריסה”.