הרבנות הראשית: "ד"ר פפר" – איננו כשר

הרבנות הראשית לישראל הנחתה את משגיחי הכשרות להסיר ממדפי החנויות את המשקה האמריקאי הפופולארי, זאת בטענה כי הוא איננו מושגח לא על ידה ולא על ידי הבד"צ בלונדון

חדשות כיפה אורי פולק 26/02/12 15:31 ג באדר התשעב

הרבנות הראשית: "ד"ר פפר" – איננו כשר
cyclonebill-cc-by-sa, צילום: cyclonebill-cc-by-sa

אגף אכיפת הכשרות של הרבנות הראשית לישראל מפרסם היום (א') כי המשקה האמריקאי הפופולארי "ד"ר פפר", המשווק גם בישראל - איננו כשר.

ד"ר פפר הינו משקה תוסס, הדומה בטעמו לקוקה-קולה, שנוצר כבר במאה ה-19 והחל להיות משווק ברחבי ארצות הברית בשנת 1904. בתחילת המאה ה-21 נמכר המשקה אף באירופה, אסיה ודרום אמריקה. מוצריו פופולאריים במיוחד בקרב הקהילות האנגלו-סקסיות המתגוררות בישראל.

ברבנות הראשית טוענים כי מנתונים שנמסרו לאגף הכשרות הארצית על ידי הבד"צ בלונדון, עולה כי מוצרי "ד"ר פפר" המיוצרים באנגליה, אינם כשרים. "המוצר מוצג ככשר באמצעות מדבקת שיווק עליה מסומן ציון הכשרות KLBD (בד"צ לונדון), אך הוא לא קיבל את אישורם ועל כן הצגת המוצר ככשר בהשגחתם מהווה זיוף חמור", נטען באזהרה מיוחדת שפורסמה על ידי הרבנות.

לטענת אגף אכיפת הכשרות הארצי, המוצר אף לא קיבל את אישור הרבנות הראשית לישראל. ברבנות הנחו את כלל משגיחי הכשרות "להסיר את המוצרים הללו מהמדפים ולהחזירם ליבואן בדחיפות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן