הרבנות הראשית דורשת מהמלונות לקיים ארוחה בשרית בערב שבועות

זאת לאור העובדה כי ערב החג יוצא השנה במוצאי השבת וכי ההיערכות לארוחה חלבית, לטענת הרבנות, מורכבת יותר ועלולה להכשיל את הציבור בעבירה על איסורי שבת ומועד

חדשות כיפה אורי פולק 10/05/12 12:32 יח באייר התשעב

הרבנות הראשית דורשת מהמלונות לקיים ארוחה בשרית בערב שבועות
cwbuecheler-cc-by, צילום: cwbuecheler-cc-by

הרבנות הראשית מפרסמת היום (ה') הנחיות למנהלי מחלקות הכשרות במועצות הדתיות בכל רחבי הארץ, זאת לקראת חג השבועות במוצאי השבת הבאה, בהתמקד בכשרות בתי המלון בישראל.

לצד ההנחיות ההלכתיות הכלליות שהעבירה הרבנות למשגיחי הכשרות, לאור העובדה כי החג מתחיל מיד במוצאי השבת, קובעת הרבנות כי ארוחת ליל חג השבועות תהיה השנה בשרית, חרף המנהג לאכול מאכלי חלב, זאת כדי לא להכשיל בעבירה על שמירת השבת.

"מכיוון שבחג השבועות המנהג לאכול מאכלי חלב, והשנה ערב החג חל במוצאי שבת, מניסיוננו ארוחה חלבית עשירה בליל החג דורשת הכנות רבות בין בסידור חדר האוכל, בין בכלים, תנורים וארונות חימום", מציין הרב יניב כהן, מרכז מחלקת בתי מלון ואולמות.

"בכדי שלא להכשיל או להיכשל, חס ושלום, אי לכך ארוחת הלילה (ליל החג במוצאי שבת) תהיה בשרית, ובבוקר החג יגישו ארוחה חלבית מתוגברת", מציע הרב כהן. לדבריו, מכל מכל יש להיערך מראש לארוחת הבוקר מבחינת כלי ההגשה, כלי הבישול והתנורים השונים.

ברבנות הנחו את המשגיחים לדאוג לכך שעריכת חדר האוכל תעשה ביום שישי ולא בשבת וכי כל מלון אשר יבקש בכל זאת להגיש ארוחה חלבית במוצאי השבת, ערב החג, יידרש לקבלת אישור מיוחד מראש מטעם מחלקת הכשרות. "נבדוק אם המקום ערוך כראוי ורק לאחר אישורו של מנהל מחלקת הכשרות, בתיאום עם הרבנות הראשית לישראל, נאשר את הבקשות החריגות", ציין הרב כהן.