הרבנות הראשית: אין הכשר לחברות נופש המפליגות גם בשבת

ועדת הכשרות הארצית החליטה לאסור הענקת הכשר להפלגות הכוללות הפלגה בשבתות ובימים טובים, גם אם ההכשר הוא לימות החול בלבד. "הצגת ההפלגות ככשרות – שקרית"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 29/05/12 19:08 ח בסיון התשעב

הרבנות הראשית: אין הכשר לחברות נופש המפליגות גם בשבת
Tom@HK-cc-by, צילום: Tom@HK-cc-by

הרבנות הראשית לישראל החליטה כי אין לתת הכשר להפלגות נופש המתבצעות על ידי חברות הנוהגות לקיים גם הפלגות בימי שבת ובמועדי ישראל.

בדיון שהתקיים באחרונה בועדת הכשרות הארצית של מועצת הרבנות הראשית לישראל, דנו הרבנים הראשיים בסוגיית מתן ההכשר לאוניות ולהפלגות המתקיימות בשבת וימים טובים, זאת לאור פרסומים בתקשורת המציגות את ההפלגות ככשרות.

על דעת חברי ועדת הכשרות הוחלט כי "אין לתת הכשר להפלגות הכוללות הפלגה בשבתות וימים טובים, גם אם ההכשר הוא לימות החול בלבד ואין לסמוך על ההכשרים הניתנים להפלגות אלו על-ידי גורמים שונים".

ברבנות התייחסו לפרסומים מטעם חברות הנופש הגדולות המציגות את מסעות הנופש ככאלו המושגחים על ידי "רבני החברה". לטענת הועדה, "הרבנים לא הוסמכו בשום אופן ליתן הכשר על-ידי מועצת הרבנות הראשית ובמעשיהם הם מפרים את הוראות הרבנות הראשית לישראל".

הרבנים אף ציינו כי "כבר התקבלו תלונות בעבר על קליטת משלוחי בשר טרף במהלך חניית ביניים של אוניות מסוג אלו על-ידי אורחי האונייה".