הרבנות הגדירה לראשונה שעות קבועות למשגיחי כשרות בסופרמרקטים

ההנחיה התקבלה באחרונה בעקבות תלונות שהגיעו מרבנים נותני הכשרים ומנהלי רשתות השיווק. המשגיחים יידרשו לשעה וחצי של השגחה קבועה במכולות, לעומת שמונה וחצי שעות בסופרמרקטים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 07/08/12 09:46 יט באב התשעב

הרבנות הגדירה לראשונה שעות קבועות למשגיחי כשרות בסופרמרקטים
Simon Shek-cc-by, צילום: Simon Shek-cc-by

על פי הנחיות חדשות של הרבנות הראשית לישראל, משגיחי הכשרות יידרשו לראשונה לסך שעות מינימום של השגחה עבור מכולות סופרמרקטים. ההנחיות התקבלו באחרונה על ידי ועדה מקצועית שמינתה הרבנות, שבראשה עמד חבר מועצת הרבנות, הרב אברהם יוסף.

הקמת הועדה יצאה לדרך לאור תלונות שהתקבלו באגף הכשרות ובלשכת היועץ המשפטי לרבנות מצד רבנים נותני הכשרים מחד, ומנהלי רשתות השיווק מאידך, שטענו לחוסר קביעות בשעות ההשגחה במרכולים השונים.

על פי ההנחיות החדשות, המשגיחים יידרשו לשעה וחצי של השגחה יומית במכולת לעומת שמונה וחצי שעות השגחה יומיות בסופרמרקטים גדולים. טווח הזמן חושב לפי המחלקות השונות הקיימות בכל מרכול - כשבחלק מהן קיימות מחלקות בשר, ירקות ומעדניה, לעומת מכולות קטנות המציעות למכירה, בדרך כלל, מוצרים "סגורים" בלבד.

ברבנות טוענים כי הצעד החדש יבטיח רמת כשרות גבוהה יותר, לצד אמינות ושקיפות מול בעלי החנויות והרשתות. ברבנות הדגישו כי "מצופה מהמשגיח כי במהלך שעות ההשגחה יבצע את המטלות הנצרכות על-פי הנוהל ובכפוף להנחיות הרב המקומי".