הרבנות אוסרת על מסעדות רכישת עלי ירק שאינם "ללא חשש תולעים"

זאת על אף המחסור בשוק בעלי ירק מפוקחים ונקיים וגם אם המסעדות מתחייבות לנקות את עלי הירק במטבחים. "אין לאפשר פתרונות זמניים על מנת שלא להכשיל את הציבור, גם בעת מחסור", נטען

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 09/07/12 13:22 יט בתמוז התשעב

הרבנות אוסרת על מסעדות רכישת עלי ירק שאינם "ללא חשש תולעים"
catsper-cc-by, צילום: catsper-cc-by

בעקבות מחסור בשוק בעלי ירק מפוקחים (ללא חשש תולעים - א.פ), פרסם היום (ב') אגף הכשרות של הרבנות הראשית לישראל אזהרה מפורשת למשגיחי הכשרות מפני "פתרונות מאולתרים" במסגרתם מסעדות ירכשו שלא כחוק עלי ירק שאינם מפוקחים, גם אם הם יוכשרו וינוקו במטבחי המסעדות.

"מנתונים שהתקבלו ממשגיחי הרבנויות המקומיות עולה כי בתקופה האחרונה קיים מחסור בעלי ירק מפוקחים למיניהם בשל קשיים בגידולם ופסילת שטחי גידול עקב חילופי העונות ועל כן אנו חוזרים על הוראתנו כי אין לקלוט עלי - ירק ותבלינים שאינם מפוקחים לעניין חרקים ותולעים גם בבתי עסק הפועלים ברמת כשרות רגילה ועל אחת כמה וכמה ברמת כשרות למהדרין", נכתב באזהרה שפורסמה על ידי הרבנות הראשית.

"אין לאפשר "פתרונות מקומיים וזמניים" בתחום זה על מנת לא להכשיל את הציבור ועל כן בעת מחסור יש לאסור קליטתם ולחייבם בקליטת ירק מפוקח בלבד", הזהירו ברבנות וציינו כי ההוראה חלה גם על פטריות יער, פטל, אספרגוס לבן וירוק.

"בהזדמנות זו, נבקש מנותני ההכשר המפקחים על תחום זה לוודא כי תוצרת עלים ללא פיקוח אשר מופרשת ממנה תרומות ומעשרות, אין לציין את המילה "כשר" על גבי אריזת המוצר ויש להוסיף בהדגשה במפורש "לא בדוק מחרקים ותולעים" על מנת שהציבור לא יטעה ויחשוב כי הפיקוח לעניין תרומות ומעשרות מטעמם כולל גם פיקוח על נושא תולעים. בכל מקרה, אין לקלוט תוצרת לא מפוקחת במסעדות, מלונות ובתי האוכל השונים", סיכמו ברבנות.