הרבי מלובביץ' ניבא - ונמצאו יהלומים בקישון

נבואת הרבי מלובביץ' מתממשת? אבן רובי במשקל של 1.7 קראט נמצאה בקישון

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 09/05/16 12:55 א באייר התשעו

שפע ימים דיווחה הבוקר (ב') על ממצא משמעותי בנחל הקישון - אבן רובי (אודם) במשקל של 1.7 קראט ובגודל של 8.26 מ"מ. האבן אותרה במדגם קרקע שלישי שנלקח מהמקטע התיכון של נחל הקישון ונמצא בתהליכי בדיקה במפעל החברה בעכו. מניית החברה נסחרת כעת ביציבות במחזור של 350 אלף שקל - פי שלושה מהממוצע היומי.

שפע ימים הדגישה כי "מדובר על ממצא ספציפי בגודל משמעותי, פי 3 בגודלו ממצאי הרובי הגדולים ביותר שנמצאו על ידי החברה עד היום". עוד צוין כי "למיטב ידיעת החברה, עד כה לא דווח על ממצאי רובי בישראל - למעט ממצאי החברה בשטחי האקספלורציה בהם היא פועלת". בחברה הדגישו כי "גודלו המשמעותי מחזק את הערכות החברה בדבר הפוטנציאל הגלום במקטע התיכון של נחל הקישון, בו ממקדת החברה את פעילותה".

בדומה לאבן ספיר, הרובי נמנה על חבילת האבנים היקרות (DMC Suite), והוא מהווה נגזרת של המינרל קורונדום. ההרכב הכימי של מינרלי קבוצת הקורונדום זהה, אולם התכלילים שבתוכם מעניקים להם את הגוונים השונים - צבע אדום לרובי והצבעים כחול, צהוב, ירוק לאבני הספיר. קבוצת מינרלים זו כוללת גם יהלומים - שטרם נמצאו על ידי שפע ימים.

שפע ימים, שנסחרת לפי שווי של 63 מיליון שקל, נוסדה על ידי המנכ"ל אברהם טאוב, חרדי שהיה מקורב לרבי מלובביץ'. החברה הוקמה לאחר שהרבי מלובביץ’ אמר לראש העיר בחיפה בשנת-1988, לפיו ב”עמק יש מרגליות ואבנים טובות”. מאז עוסקים עובדי החברה בחיפוש נרחב אחר האבנים באזור חיפה והעמקים.

טאוב, מנכ"ל החברה, פירש נבואה שניתנה על ידי הרבי בתחילת שנות ה-90 כהוראה לעסוק בכריית יהלומים, ומאז הוא משקיע את כל מרצו בחיפושים באזור נחל הקישון. בשלוש השנים האחרונות נפלה המניה בכ-77%, וזאת בעיקר כתוצאה מהנפקות ההון התכופות שביצעה במטרה לממן את פעילותה, וכן מאחר שטרם הצליחה להציג ממצאים משמעותיים.

יו"ר החברה,שמעון הייבלום לא התקשה לקבל את האוירה הניסית השורה על המכרה של 'שפע יהלומים' ואמר בעבר בראיון לעיתון הארץ כי הרבי מילובביץ', נתן אינדיקציה למציאתם באזור: "אני שומר מסורת וגם ראיתי נסים ונפלאות עם הרבי מלובביץ'".

במהלך החודשים האחרונים פירסמה שפע ימים שני דו"חות אקספלורציה לשני מדגמי קרקע במשקל כולל של כ-930 טונה, שנאספו משכבת המטרה במקטע התיכון של הקישון. במדגמים - שהם שלב מקדים טרם קבלת ההחלטה באם לפתוח מכרה באזור - אמנם לא נמצאו יהלומים, אך לדעת החברה, הממצאים חיזקו את הערכות הגיאולוגים כי נחל הקישון עשוי להיות מרבץ להימצאותן של אבנים יקרות.