הראשל"צ הרב יצחק יוסף: הרב קוק נלחם על הפרדה בין בנים לבנות בבני עקיבא

בארוע הזיכרון לרב קוק בהר הזיתים, סיפר הרב יוסף על התנגדותו החריפה של הרב קוק לעלייה להר הבית ולמסגרות חינוך מעורבות של בנים ובנות:"איך הוא נלחם על הר הבית, איך הוא נלחם על הפרדה בין בנים לבנות בבני עקיבא"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 12/09/16 15:29 ט באלול התשעו

הראשל"צ הרב יצחק יוסף: הרב קוק נלחם על הפרדה בין בנים לבנות בבני עקיבא
דוברות המרכז האקדמי לב, צילום: דוברות המרכז האקדמי לב

הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, אמר בדרשה שנשא בהר הזיתים כי אביו הלך בדרכו של הרב קוק ונלחם על ההפרדה בין בנים לבנות בבתי הספר ובתנועות הנוער. "כמה נלחם הרב קוק שתהיה הפרדה בין בנים לבנות בבית ספר, בבני עקיבא. כמה הוא נלחם על הדבר הזה" אמר הרב יוסף.

הרב יוסף אמר כי גם אביו פעל בנושא "מרן דיבר בצורה ברורה שבני עקיבא יהיה בנפרד, בנים לבד ובנות לבד כל הפעילות, שהכל יהיה בנפרד. זו לא חומרא, זו לא חסידות של נטורי קרתא, זה הלכה, זה עיקרי התורה שלנו ודיבר על זה הרב באומץ והוא השתמש בדברים של הרב קוק. הרב קוק כתב הרבה נגד הדבר הזה".

הרב יוסף אמר גם כי הרב קוק נלחם רבות נגד העלייה להר הבית "בעניין של עלייה להר הבית- כמה דיבר על זה הרב קוק, כמה כתב באיגרות ובספרים שלו שחס ושלום שלא להקל ראש בדבר הזה שלא עולים להר הבית. זה לא רק הרב קוק, זה כל גדולי הדור הקודם, זה הרב משה פיינשטיין, הרב אוירבך, הרב אלישיב, כל הרבנים הראשיים לדורותיהם בראשם הרב קוק והרב הרצוג. כולם יצאו בצורה חריפה מאוד נגד העלייה". הרב יוסף אמר כי עלייה של אנשים דתיים להר הבית מחטיאה תיירים ואנשים שלא מבינים בהלכה, לעלות להר ללא טבילה קודמת, לאחר שראו אנשים דתיים שעולים וחשבו שזה מותר.

"הרב קוק יצא נגד הדבר הזה בשצף קצף, שחס ושלום שאדם יעשה נגד ההלכה ויעלה להר הבית. זו דעת כל גדולי הדור". אמר הרב יוסף וסיפר כי באחת מישיבות מועצת הרבנות הראשית ביקש אחד הרבנים להחליף את השלט המוצב בכניסה להר הבית לפיו הרבנות הראשית אוסרת על עליית יהודים להר, בשל העובדה כי יש רבנים המתירים את העלייה. בדיון שנערך ברבנות הראשית בנושא הוחלט שכיוון שכל גדולי הדור אסרו את העלייה בכל תוקף לא יוסר השלט "אחרי רבים להטות. זה איסור כרת" אמר הרב יוסף.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן