הראשון לציון בכנס רבנים: פקודת השירות המשותף נוגדת את ההלכה

עשרות רבנים קיימו היום פגישת חירום בבית הרבנות הראשית לישראל. מטרת המפגש: חיזוק הרבנים הראשיים בעמידתם במאבק על פניו של צה"ל ופקודת השירות המשותף. הרב לוינשטיין: מנסים לחנך את קציני צה"ל מחדש

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/12/16 17:48 כו בכסלו התשעז

הראשון לציון בכנס רבנים: פקודת השירות המשותף נוגדת את ההלכה
דוברות, צילום: דוברות

עשרות רבני ערים, ראשי ישיבות, ראשי מכינות קדם צבאיות ורבני ישובים מהציונות הדתית קיימו היום בצהריים פגישת חירום בבית הרבנות הראשית בירושלים. הפגישה מתקיימת בעקבות הפגיעה בכבודה של הרבנות הראשית לישראל אשר החריפה ועלתה מדרגה בתקופה האחרונה ובעקבות פקודת השירות המשותף המשנה את ערכי צה"ל.

בין הרבנים שהשתתפו בכינוס : הרב דב ליאור רבה של קרית ארבע( לשעבר),הרב צבי טאו נשיא ישיבת הר המור, הרב מיכה הלוי רב העיר פתח תקווה ,הרב שמואל אליהו רב העיר צפת, הרב יגאל לוינשטיין ראש מכינת עלי , הרב דוד פנדל ראש ישיבת ההסדר בשדרות, הרב אליקים לבנון ראש ישיבת אלון מורה ורב השומרון, הרב צבי קוסטינר ראש ישיבת מצפה רמון, הרב גבי קדוש רב המועצה אזורית בני שמעון ועשרות רבנים נוספים.

(צילום: דוברות)

הרב מיכה הלוי רב העיר פתח תקווה פתח ואמר: "באנו לכאן על מנת להביע את התמיכה הבלתי מסוייגת של רבני ישראל ברבנות הראשית וברבנים הראשיים לישראל העומדים בראשה ואשר ניצבים בחזית המאבק על צביונה של מדינת ישראל. הרבנים מחזקים את ידיהם של הרבנים הראשיים מול המתקפות החמורות שמוסד הרבנות הראשית עובר לאחרונה בידי גופים ואישים שונים. רבני ישראל עומדים כחומה בצורה מאחוריהם בעמידתם האיתנה למען קדושת המחנה".

לאחר דברי התמיכה והחיזוק עסקו הרבנים בפקודת השירות המשותף והתהליכים המדאיגים המתרחשים בצה"ל.

הרבנים הציגו בפני הראשון לציון הרב יצחק יוסף את הבעייתיות הרבה בפקודת השירות המשותף, את הפגיעה בחוסנו של צהל והקושי של החיילים שומרי המסורת לקיים אורח חיים דתי. הרבנים ביקשו מהרב הראשי לפנות לראש הממשלה בנימין נתניהו ולבקש ממנו לפעול בענין.

הרב יגאל לוינשטיין פתח בסקירה על פקודת השירות המשותף והמגמות השונות של שילוב בנות בצבא. הרב סיפר שראש אכ"א אמר לו שמטרתו לחנך את הקצין הדתי להיות שיוויוני ובעצם לכפות עליו תפיסת עולם ליברלית. "מנסים לחנך מחדש את קציני צהל. לכפות עליהם עולם ערכים חדש הנוגד את מסורת ישראל " -הוסיף לוינשטיין.

(צילום: דוברות)

הרב דב ליאור אמר: זה מלחמה נגד צביונה היהודי של המדינה, פלוגות מעורבות זה מחליש את הצבא. זה לא שאנחנו רוצים לבזות את הנשים חס ושלום זה פשוט לא תפקידן להלחם. יש לנו אחריות על שלום המדינה אבל אסור להתגייס ליחידה מעורבת. הרב ליאור קרא להוציא פסק הלכה של כל רבני ישראל כנגד שירות ביחידות מעורבות.

הראשון לציון הרב יצחק יוסף סיפר לרבנים שבכנס חילופי הרב הצבאי הראשי הוא ביקש מהרמטכ"ל להפגש עימו בנושא החדרת הנשים הלוחמות ופקודת השירות המשותף. הוא קרא למפלגות החרדיות ובעיקר לבית היהודי להתערב מיידית בענין ולפעול כנגד הפקודה.

הרב חיזק בסיום הכנס את ידי הרבנים במאבק זה וקרא לרבני ישראל לעסוק השבת בבתי הכנסיות בכבודה של הרבנות הראשית ובחשיבות שמירת קדושתו של המחנה הצבאי. הרבנות הראשית צריכה את החיזוק שלכם, אם הרבנות חזקה ועם ישראל חזק וממילא תשמר גם הצניעות בבססי צה"ל.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן