הקרע בסניף ירושלים נמשך: היו בחירות, או לא?

מועצת סניף "הבית היהודי" בירושלים סיכמה את הבחירות שנערכו אתמול, בהן 70% מחברי הסניף הצביעו בעד בחירה נפרדת ליו"ר הרשימה ולרשימה עצמה. הוועדה המוניצפאלית של המפלגה, מנגד, לא מקבלת את התוצאות

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 18/07/13 10:41 יא באב התשעג

הקרע בסניף ירושלים נמשך: היו בחירות, או לא?

הקרע בסניף ”הבית היהודי“ בירושלים - נמשך: בעוד יו“ר מועצת הסניף איציק משה פרסם את תוצאות הבחירות שהתקיימו אתמול על שיטת ההצבעה, הוועדה המוניציפאלית לא מוכנה לקבל את התוצאות ומעוניינת לקיים הצבעה נוספת.

157 אנשי הסניף כן הצביעו אתמול, כש-110 מתוכם תמכו בבחירות בשני סבבים - האחד ליו“ר הרשימה והשני לרשימת המפלגה, בדומה לפריימריז שהתקיימו במפלגה הארצית. רק 46 התנגדו להפרדה בין שתי ההצבעות. כמו כן, 95 מחברי הסניף הצביעו בעד שראיון לאישה במקום השני (מול 58 מתנגדים) ו-88 הצביעו בעד שריון לאישה במקום השלישי.

על פי התוצאות, ברוב של 70% החליטו בסניף לקיים בחירות בשני סבבים, לראש הרשימה ולרשימה. עוד הוחלט כי המקום השני ברשימה ישוריין למתמודדת. יו“ר הסניף איציק משה הודה לחברי הסניף ”שטרחו וממשו את זכותם הדמוקרטית“ וציין כי אחוז ההצבעה ”מעיד על האמון הדמוקרטי של הסניף בהליך הבחירות שהתקיימו תחת פיקוחה של ועדת הבחירות הסניפית בראשות ד“ר יוסי לוי“. משה אמר כי הוא ”מצטער על אי ההבנות של הנהגת המפלגה ומקווה כי גם היא תכבד את רצונם הדמוקרטי של רוב מכריע במועצת הסניף“.

(צילום: אלשיב רייכנר)

עוד הוא ציין כי ”חברי מועצת הסניף הצביעו באופן אמיתי לראות את זבולון אורלב בראש רשימת הבית היהודי ואף לשקול בחיוב התמודדות לראשות העיר“.

מנגד, הוועדה המוניציפאלית טוענת כי הבחירות אינן רלוונטיות. בוועדה האשימו את יו“ר הסניף משה וטענו כי הוא מנע בחירה בטופס תקין בהצבעה ולכן החליטו לבטל את הבחירות: ”על מנת לפעול באופן הוגן כלפי ככל המצביעים וכל הצדדים בסניף ומתוך שמירה על טוהר הבחירות החליטה הועדה המוניציפאלית לבטל את הבחירות היום, ביחס לשיטת ההצבעה ולבצע את הבחירות במועד חדש“.

בוועדה ציינו כי מהלך זה נעשה על מנת ”להגדיל שלום ולהוביל לרשימה מוסכמת שתאחד תחתיה את כל הכוחות הקיימים בעיר להצלחת הרשימה בבחירות הקרובות“.

רשימת המפלגה המסתמנת בשלב זה, מורכבת כמובן מסגן ראש העיר, דוד הדרי, מקורבו של אורלב ואיש עשייה ותיק בבירה. מולו מתמודד הרצל יחזקאל, יו“ר המנהל הקהלתי בהר חומה ויועץ בכיר לשר הדתות הרב אלי בן דהן, שנתמך על ידי בנט עוד מתקופת הפריימריז בבית היהודי, כמי שפקד קולות לטובתו.

על המשבצת הנשית מתמודדת חגית משה, עובדת בכירה כיום בעיריית ירושלים ורעייתו של יו“ר הסניף המכהן, איציק משה. במשבצת הצעירים מתמודד רז קיל, שלמרות גילו הצעיר הוא מאוד מוכר במפלגה, ממקורביו של בנט שסייע לו בתחילת דרכו במפלגה. קיל, בן למשפחה מוכרת בציונות הדתית בירושלים, נחשב למקורב של בנט אך אהוד גם בקרב אנשיו של אורלב. כמו כן מתמודד גורי פרוידגר, מזכ"ל תנועת עזרא לשעבר.