הקרב על ירושלים: צהר והמועצה הדתית נלחמים על הזוגות הצעירים

ארגון רבני צהר פתחו שלוחה בירושלים, בה יוכלו זוגות צעירים לקבל את שירותי הארגון החל מבחירת רב מחתן ועד הדרכת כלות. במועצה הדתית בעיר משיבים מלחמה ומציעים מתנות לזוגות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/11/14 14:49 כ בחשון התשעה

הקרב על ירושלים: צהר והמועצה הדתית נלחמים על הזוגות הצעירים
צהר, צילום: צהר

הקרב על צעירי ירושלים. ארגון צהר פתח השבוע שלוחה חדשה באוניברסיטה העברית בקמפוס הר הצופים בירושלים. בשלוחה הירושלמית של הארגון יוכלו זוגות צעירים שעומדים להינשא להגיע, לבחור את הרב המחתן, לקבל הדרכה מפורטת על הטקס ולקבל את מכלול הסיוע שמעניק ארגון צהר לזוגות נישאים.

לטענת צהר לא מדובר בחלופה לארגון אחר ומסבירים "יש לנו דרך שבה אנחנו מאמינים ושהיא האמת, אנחנו מקווים שתושבי ירושלים יגיעו אלינו ויחוו את חווית טרום החתונה והחתונה בדרך מאירת פנים וחווייתית, בשנה האחרונה התחתנו דרכנו 128 זוגות ירושלמים שכיתתו את רגליהם עד למשרדי הארגון".

הרב שמעון אלטשולר, שיוביל את השלוחה הירושלמית של צהר ושמחתן זוגות כבר למעלה משלוש שנים דרך הארגון אומר כי מדובר בבשורה עבור הזוגות הצעירים של ירושלים, "אנחנו נעזור להם בהליך הנישואין, הזוגות יוכלו לבחור את הרב המחתן ועוד. הכל ברוח צהר, לזוגות הירושלמים יש עתה אלטרנטיבה ראויה, אנחנו מצפים למאות זוגות שירשמו לנישואין דרך צהר בכל שנה".

הרב רפי פוירשטיין יושב ראש (עמית) ארגון רבני צהר אומר כי השאיפה של ארגון רבני צהר לפתוח שלוחות בכל הארץ "בחרנו לפתוח את השלוחה בירושלים בגלל הביקוש הגדול של זוגות צעירים ירושלמים שביקשו בשנים האחרונות להתחתן ברוח צהר, אנחנו מקבלים כל אחד בסבר פנים יפות, במאור פנים. ירושלים היא השלוחה הגדולה הראשונה של הארגון מחוץ לגבולות המשרדים בלוד, אנחנו נמשיך ונפתח שלוחות בעוד מקומות רבים בארץ"

אך בעוד בצהר טוענים בתוקף כאמור כי אינם מתכוונים להחליף את הרבנות, במועצה דתית ירושלים לא לקוחים סיכונים, והבוקר (ה') הם חושפים את הדרך שלדעתם מגיעה ללב הצעירים הירושלמים: מתנות. בימים האחרונים החלו במועצה הדתית לחלק לזוגות הנרשמים לנישואין מטענים ניידים לפלאפונים וערכות טיפוח לאישה בשווי מאה שקלים לכל זוג שמגיע להירשם לנישואין.

מדובר בהחלטה של יו"ר המועצה הדתית יהושע ישי שמצטרפת לרפורמה שהוא מוביל במחלקת הנישואין להעמקת השירות לציבור במועצה הדתית בירושלים. במסגרת השירותים החדשים שהכניס בשנה האחרונה מאפשר ישי לבחורי ישיבה וסטודנטים להירשם לנישואין בישיבות על ידי רשם מיוחד שמגיע אליהם במקום שיצטרכו להגיע למשרדי המועצה הדתית ובכך לחסוך להם זמן.

(צילום: המועצה הדתית ירושלים)

בנוסף האריך ישי את שעות הארכת רישיון הנישואין במטרה לאפשר לזוגות הנרשמים לנישואין ולעדים שלהם, להגיע לאחר שעות העבודה למשרדי המועצה הדתית ולא לגרום להם לבזבז יום עבודה.

לדברי ישי ״מאז סיום הטיפול בהבראת המועצה הדתית מהגירעונות של למעלה מחמישים מיליון שקלים שהיו עם כניסתי לתפקיד התחלנו לטפל בהענקת שירות ויחס מסביר פנים לנרשמים לנישואין במטרה להעניק להם חווית שירות בממשק שלהם עם שירותי הדת ברגע היפה בחייהם. לכן במסגרת סל השירותים חשבנו לנכון להביא לזוגות הנישאים מתנות סמליות להמתיק להם את החוויה ולהאיר להם פנים בקשר עם שירותי הדת”.