הקרב על הקרדיט: איזה חבר כנסת יזם את יום ההוקרה לפצועים?

יום ההוקרה לפצועי צה"ל מביא איתו מלחמה על הקרדיט בקרב חברי הכנסת לגבי יוזמת ודחיפת הצעת החוק. מי יזם את יום ההוקרה, סגן השר אבי וורצמן או חבר הכנסת יוני שטבון?

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 09/12/14 12:29 יז בכסלו התשעה

הקרב על הקרדיט: איזה חבר כנסת יזם את יום ההוקרה לפצועים?
Shutterstock, צילום: Shutterstock

הבחירות מגיעות ואיתן גם המלחמות בין חברי הכנסת על השגים. היום (ג') מציינים ברחבי הארץ את יום ההוקרה לפצועי צה"ל. בבתי ספר, במוסדות שונים ובמשכן הכנסת יציינו לראשונה יום מיוחד לפצועי צה"ל, בעוד שעד היום נאלצו אלו להסתפק ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. מדובר ביום מבורך בהחלט, שמגיע לאחר שנים רבות בהם לא קיבלו פצועי צה"ל מענה. בצד ציון היום המבורך, מתנהל קרב בעייתי משהו בקרב חברי הכנסת על קבלת הקרדיט ליוזמת ודחיפת יום ההוקרה.

"ביוזמת ח"כ שטבון בשיתוף שר הביטחון ויו"ר הכנסת, תציין מחר (שלישי) הכנסת את יום ההוקרה הממלכתי הראשון לפצועי צה"ל", נכתב אתמול (ב') בהודעה לעיתונות שנשלחה מטעם לשכת שטבון לכלי התקשורת ופורסמה ברבים מהם. “הציון הוא פרי יוזמה פרלמנטארית של ח"כ יוני שטבון בשיתוף עם ח"כ עפר שלח ונציגי תנועות הנוער”, הוסיפו ושטבון עצמו ציין כי "יש כאן אלפי לוחמים שהקריבו מגופם ונפשם למען המדינה. צלקות של גבורה שנשארות לכל החיים. אלא שהצלקת עודנה, וההוקרה איננה".

(צילום: פלאש 90)

אך אבות רבים להצלחה, ואדם שלא היה עוקב אחר מבול הידיעות אודות יום ההוקרה, היה מבין שדווקא סגן השר אבי וורצמן הוא זה שיזם את ציון היום. בהודעה שיצאה מטעם גורמים הקשורים לסגן השר אבי וורצמן נכתב כי "יום ההוקרה מתקיים בהובלת סגן שר החינוך אבי וורצמן ובהפקת זהות- איגוד המרכזים לזהות יהודית ומפעלות הציונות הדתית ובשיתוף, ארגון נכי צה"ל, ארגון נפגעי פעולות האיבה, מועצת תנועות הנוער בהם ארגון בני עקיבא, נט"ל, משרד החינוך, משרד הביטחון, משרד התרבות והספורט, החברה למתנ"סים, החמ"ד וארגון משפחה אחת".

(צילום: פלאש 90)

"סגן שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן (הבית היהודי) המוביל את יוזמת יום פצועי צה"ל במערכת החינוך יחד עם ארגון "זהות" התרגש מהמחווה של הילדים”, כתבו עוד והוסיפו ציטוט של וורצמן שאמר "סיפורי הגבורה שאנו נחשפים אליהם ביום יום עוסקים בעיקר במוות ושכול. מטרתו של יום ההוקרה הוא להדגיש בקרב הציבור את הערך העליון של קידוש החיים אותו נושאים הפצועים".

בקרב הנוכחי, מנצח כפי הנראה שטבון, שאכן יזם את הצעת החוק שהובילה ליום ההוקרה, זאת למרות שבהחלט צריך לומר כל הכבוד לוורצמן שדחף את יום ההוקרה קדימה, אך אם כבר מתעקשים, הרי שרכז בני עקיבא בדרום אליעד אברקי הוא שיזם את הרעיון המקורי, ושני חברי הכנסת צריכים ואמורים לתת לו את הקרדיט המכובד. לחברי הכנסת הפתרונים.

חברי הכנסת לא הגיבו לידיעה.