הקרב מתלהט והרב ליאור מאיים: תהיה מלחמה על הרבנות

הרב דב ליאור, רבה של קריית-ארבע חברון, מזהיר את בנט מקידום מועמדותו של הרב סתיו ואומר: "הוא לא שומע לרבנים". ובינתיים, במפלגה ממתינים להחלטת ש"ס בנושא

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 07/05/13 11:24 כז באייר התשעג

הקרב מתלהט והרב ליאור מאיים: תהיה מלחמה על הרבנות
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

הרב דב ליאור, רבה של קריית ארבע חברון ומבכירי רבני ”תקומה“, מאיים על בנט ומזהיר אותו פן ייבחר לקדם את מועמדותו של הרב סתיו. ”תהיה מלחמה על הרבנות הראשית, בנט לא שומע לרבנים“, אמר הרב ליאור בעקבות מה שהוא מבין כניסיון לטרפוד המהלך למינויו של הרב אריאל. הרב ליאור אף זעם על החלטת הסיעה לתמוך בחוק שהציע ח“כ אלעזר שטרן, להרחבת הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים - מהלך שמקדם את סיכוייו של הרב סתיו לקבל את התפקיד.

סיעת "הבית היהודי" התכנסה אתמול, בישיבה שהתקיימה בגבעת התחמושת בירושלים, לדיון בו הציגו המשתתפים את עמדותיהם, בסיומו הוחלט להקציב זמן נוסף להיתכנות ה“דיל“ של הרב דרוקמן ולאפשר לרב עובדיה יוסף להודיע בפומבי - ובקולו - על תמיכה בתוכנית. במפלגה הציבו דד-ליין לש“ס: עד יום שני הקרוב.

”החלטנו לתמוך ולקדם את החוק לשינוי הגוף הבוחר לרבנות הראשית, בתוספת הסתייגויות מסוימות, אשר יגובשו בקרב הסיעה ובשיתוף עם הרב דרוקמן“, הסבירה היום ח“כ שקד, שציינה כי אם יעבוד הדד-ליין שנקצב, ליום שני הקרוב, ובמידה ולא ייחתם ההסכם בין ש“ס לבית היהודי, הרי שבמפלגה ”יפעלו לבחירתם של שני רבנים ראשיים ציונים-דתיים“.

בש"ס הגיבו בזעם על החלטת הדד-ליין של הבית היהודי וגורם במפלגה אמר כי ”בבית היהודי מנסים להפנות את האש מסכסוך פנימי ביניהם על מועמד מוסכם ופונים אלינו“.