הקמת מפלגה חרד"לית תעשה רק טוב לבית היהודי

פרופסור אשר כהן טוען כי דווקא עזיבה של האיחוד הלאומי לטובת מפלגה חרד"לית עם אלי ישי תעשה טוב לבית היהודי. עם זאת הוא מבהיר: אם האופציה היא שהאיחוד הלאומי ירוץ לבד או אם עוצמה לישראל אסור להם להתפצל

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/12/14 14:25 יט בכסלו התשעה

הקמת מפלגה חרד"לית תעשה רק טוב לבית היהודי
דוברות, צילום: דוברות

"אני לא רודף החרד"לניקים. החרד"לים הם כוח אלקטורלי שאסור לאבד אותו. אם הם הולכים לעוצמה לישראל או ירוצו לבד כבר עדיף שיתאחדו, אבל אם מדובר בפיצול לטובת הקמת מפלגה חרד"לית בעלת סיכויים ריאליים להצליח, הדבר יועיל גם לבית היהודי, והמנדטים של אלי ישי לא ילכו לשמאל אצל אריה דרעי", כך אומר פרופסור אשר כהן בעקבות הסקרים הפנימיים שפורסמו, אשר מנבאים 7 מנדטים למפלגה חרד"לית בראשות אלי ישי ואורי אריאל.

לדבריו, “במצב עניינים זה הבית היהודי יקבל אמנם רק 14 מנדטים, אולם מדובר במיצוי הרבה יותר טוב של הכוח האלקטוראלי של מחנה הימין - 21 מנדטים ללא הליכוד. במקרה שאין מפלגה כזו, הבית היהודי זוכה בסקרים ל-17 מנדטים אולם אלי ישי תקוע אצל אריה דרעי שאין לו מאומה עם מחנה הימין”.

"מעבר לכך”, הוא מוסיף, "הבית היהודי יוכל לגבש רשימה יעילה יותר שבה לנבחרים יש עמדות קרובות יותר בסוגיות דת ומדינה.

"הופעת מפלגה ימנית חרד"לית ממקמת את הבית היהודי בעמדה טובה יותר למשיכת קולות מכיוון שבמצב כזה היא לא תהיה המפלגה בקצה הרצף הימני. אותם 14 המנדטים של הבית היהודי בסקרים הללו עשויים לעלות בהמשך מערכת הבחירות כשהציבור יפנים את קיומה של מפלגה חרד"לית נפרדת”, מסכם כהן.