הקיבוצים מתחברים לשורשי היהדות

מתחת לפני השטח, אפילו הקיבוצים החילוניים ביותר מתקרבים אל היהדות באמצעות שיעורי תורה, סיורי מורשת ופעילות אקטואלית בחגים

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 30/12/13 10:25 כז בטבת התשעד

הקיבוצים מתחברים לשורשי היהדות

הקיבוצים החילוניים ביותר לא האמינו שזה קורה להם, אבל מתחת לפני השטח וללא רעש תקשורתי - רבים מהם מתקרבים ליהדות ולערכי המורשת, למרות ההיסטוריה החילונית שמאפיינת את התנועה הקיבוצית מאז הקמתה.

ארגון ”בעין יהודית“ הוא המנוע המרכזי מאחורי המהלך הזה, שכולל סיורים, שיעורי תורה ופעילויות אקטואליות בחגים - בעשרות קיבוצים בישראל.

"אנחנו שמחים לתת מענה לביקוש הרב לזהות היהודית“, אומר לכיפה הרב משה שחור, יו“ר ”בעין יהודית“, שמוסיף כי ”למזלנו בקיבוצים רוצים לשמוע את מה שהתנתקו ממנו, הביקוש גדול מאוד אצל הצעירים אבל גם הדור הבוגר משתתף".

לדבריו, לנוכח האופי הפתוח והישיר של אנשי הקיבוצים, קל להם לפנות ולבקש את מה שהם מתעניינים בו ללא עכבות ובאופן גלוי וישיר. ”לדעתי אחת מן הסיבות המובילות להתעניינות המחודשת ביהדות היא הגישה הפתוחה המעודדת סקרנות והתעניינות בכל תחום ובין השאר גם בתחומי היהדות", מגלה הרב שחור.

בשיעורי התורה שמתקיימים בקיבוצים על ידי צוות הארגון, מדגיש הרב שחור כי "הנכונות לשמוע וללמוד גדולה, הקיבוצים והמושבים באים מתוך גישה כנה ושואלים שאלות כדי להבין ולקבל". השבוע הארגון חבר לקרן למורשת הכותל ויחד הם יזמו עבור הקיבוצניקים בדרום סיור תוכן מאורגן לירושלים. בימים הקרובים עשרות תושבים ממועצת שער הנגב, בני שמעון ואשכול יארזו תיקים ויצאו לסיור בבירה במסגרת פרויקט המכונה 'שבת חורף ירושלמית'.

נתנאל עובדיה, רכז ”בעין יהודית“ בשער הנגב מציין כי "אנו מזמינים את כולם לשבת יהודית רוחנית ומעניינת. מטרת השבת פגישה עם משמעות השבת ביהדות וגם פגישה עם עצמנו, הכול באווירה ירושלמית קסומה ובאירוח מלא". הסיור לירושלים זאת רק דוגמא אחת לפעילות הארגון המשתרעת על פני כל אזור הדרום ונעשית בקיבוצים ביניהם קיבוץ ניר-עם, יכיני וברור חיל.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן