הקיבוץ הדתי מקדם הסדרה בחקיקה של פעילות צעירי "השומר החדש"

ח"כ מוטי יוגב היה אורח תנועת הקיבוץ הדתי בסיור בקיבוצים בצפון והודיע שיפעל להסדרת ההגנה על רכוש החקלאים בכנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/09/13 10:30 ה בתשרי התשעד

הקיבוץ הדתי מקדם הסדרה בחקיקה של פעילות צעירי "השומר החדש"

תנועת הקיבוץ הדתי אירחה את ח"כ מוטי יוגב ("הבית היהודי") לסיור בצפון הארץ, שכלל את כפר הנוער הדתי הודיות, מצפה "השומר החדש" בקיבוץ לביא, מדרשת עין הנצי"ב, תוכנית "רגבים" בעמק המעיינות, ו"בית מדרש קדם לתורה ועבודה" בשדה אליהו.

ח"כ יוגב התרגש מהמפגש עם תלמידי כפר הנוער הודיות, שהפגינו מוטיבציה גבוהה ללימודים ולשירות תורם וקרבי בצה"ל. מנהל הכפר, אלי שטיין, ביקש מח"כ יוגב שיסייע בתוספת מבנים לכפר ובקליטה יזומה של בוגרים במכינות הקדם צבאיות.

הביקור כלל מפגש עם חברי "השומר החדש" העוסקים בהגנה ושמירה על שטחי מרעה, שדות מעובדים ורכוש החקלאים. בשיחה שהתקיימה במטה הארגון, הממוקם בשדות קיבוץ לביא, סוכם שח"כ יוגב יפעל לקידום חקיקה שתסדיר את השמירה על רכוש החקלאים ואדמות המרעה ע"י מתנדבים, וכן על מציאת מקורות תקציביים להרחבת פעילות הארגון בעיקר בגליל ובנגב.

במדרשת עין הנצי"ב הוצגה בפני ח"כ יוגב המציאות שבה הביקוש ללמוד במדרשה עולה על יכולת המדרשה לקלוט תלמידות, והצורך הדחוף להעביר את בית המדרש מהמבנים הזמניים לבניין קבע. ראש המדרשה, הרב יצחק בן-דוד, אמר שרק הגדלת בית המדרש תאפשר להיענות לביקוש הגובר, ולהרחיב את תוכניות הלימוד גם לבנות הנמצאות לפני שירות, וגם לנשים מכל יישובי האזור.

הביקור נחתם בשדה אליהו, במפגש עם עוזי צוקר (קיבוץ מירב), מנהל תוכנית 'רגבים', המאפשרת לתלמידי תיכון שילוב של לימודים בישיבה תיכונית עם עבודה חקלאית, ובשיחה עם תלמידי בית מדרש 'קדם', השייך למסגרת "תורה אחרי צבא", וייחודו בשילוב של עבודה חקלאית בשעות הבוקר המוקדמות עם לימוד תורה ישיבתי עד השעות הקטנות של הלילה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן