הקיבוץ הדתי החליט: מכינה חדשה "פתיחות עם מחויבות"

הקיבוץ הדתי החליט אמש (ב') באופן סופי על הקמת מכינה דתית חדשה לבנים בבארות יצחק. בראשה יעמדו הרב חייקין והרב עופרן שאמר ל'כיפה':"רוב המכינות הדתיות צמחו פחות או יותר באותו בית מדרש ואין בהן פתיחות מחשבתית".

חדשות כיפה משה ויסטוך 17/01/17 12:49 יט בטבת התשעז

הקיבוץ הדתי החליט: מכינה חדשה "פתיחות עם מחויבות"
באדיבות המצולם, צילום: באדיבות המצולם

בישיבת המזכירות המורחבת של תנועת הקיבוץ הדתי, התקבלה פה אחד ההחלטה על הקמת מכינה קדם צבאית דתית לבנים של הקיבוץ הדתי - 'רוח השדה'. לקראת ההחלטה הציגו את המכינה שני הרבנים - הרב איתמר חייקין, בן קיבוץ שלוחות ומנהל בית ספר אמי"ת במודיעין, והרב אילעאי עופרן, רב קבוצת יבנה.

השניים הסבירו את הרקע להקמת המכינה - "פתיחות עם מחויבות" לדברי הרב עופרן שהוסיף כי "קיים צורך של בוגרי ישיבות ותיכונים דתיים במכינה שמציעה לימוד תורה ואהבת תורה עם מסע חקר והכרות עומק של הפסיפס הישראלי. הרב חייקין דיבר על "נאמנות ומחוייבות לצד פתיחות מחשבתית ורוחב דעת כללית".

הרב עופרן, יש כל כך הרבה מכינות קדם צבאיות מדוע צריך עוד אחת?

"רוב המכינות הדתיות צמחו פחות או יותר באותו בית מדרש. נער שמסיים י"ב ורוצה ללמוד במכינה, צריך לבחור בין פתיחות למחוייבות. במכינות החילוניות יש פתיחות אך אין מחוייבות ובמכינות הדתיות יש מחוייבות, אך ברובן המכריע אין פתיחות מחשבתית בתוך עולם התורה וגם מחוצה לו. אנחנו רוצים להקים מכינה דתית שמחברת באופן ברור את שני היסודות האלה. לפי הקולות שאנחנו שומעים כרגע נשמע שיש צמא גדול למי שמדבר בשפה הזו".

במחזור הקרוב והראשון עתידים ללמוד כ-20 תלמידים, שזו המכסה המקסימלית שמאפשר משרד הביטחון למוסדות תורניים חדשים. בשבת האחרונה נערכה שבת היכרות ולפי הרב עופרן, מספר הפונים עלה בהרבה על קיבולת המקום.

על רקע הכוונה להקים מכינה שני קיבוצים הביעו את נכונותם ורצונם, לקלוט את המכינה לתוכם, ולאחר מסע הסברה קצר, מכובד ומרשים במשך השבועות האחרונים, ולאחר דיון מכובד בישיבת המזכירות הפעילה, התקבלה החלטה (בניגוד להמלצת המזכירות הפעילה) להקים את המכינה בקיבוץ בארות יצחק. במקביל להחלטות בעניין המכינה החדשה הוחלט עוד להגביר את הקליטה למכינה לבנות "צהלי" ולהגדיל את מספר הבנות מ80 כיום ל120 כבר בעתיד הקרוב.

אמיתי פורת מזכ"ל הקיבוץ הדתי אמר בעקבות ההחלטות כי "הקיבוץ הדתי הוסיף משנה כוח לרעיון התורה והעבודה כחלק ממסע ההתעצמות וההתפתחות במרחב הציוני דתי ובחברה הישראלית כולה".

דני זמיר ראש המכינה הקדם צבאית רבין ומנכ"ל מועצת המכינות הקדם צבאיות, מברך על הקמת המכינה ואומר ל'כיפה' כי הוא "מאוד שמח על הקמת המכונה. אני חושב שזו בשורה מרעננת גם בעולם התורני שקמה מכינה דתית לבנים שההובלה הרוחנית שלה באה משורות הקיבוץ הדתי. אני חושב שזה גיוון שהוא חשוב מאוד לעולם המכינות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן