הקונסרבטיבים החליטו: לאפשר למי שנולד כגבר להכנס לשירותי נשים

הקונסרבטיבים החליטו לתמוך בזכותו של כל אדם להחליט לאיזה תא שירותים הוא נכנס על פי הגדרתו המינית האישית. הקואליציה למען ערכים יהודיים:"הוכחה נוספת לעזיבתה של התנועה הקונסרבטיבית את את העוגנים היהודיים שלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/17 12:55 ח באדר התשעז

הקונסרבטיבים החליטו: לאפשר למי שנולד כגבר להכנס לשירותי נשים
Gili Yaari/Flash90, צילום: Gili Yaari/Flash90

הקואליציה למען ערכים יהודיים בארה"ב הביעה הבוקר תדהמה ואכזבה בעקבות החלטת הסמינר לתאולוגיה יהודית (JTS), מוסד הדגל של התנועה הקונסרבטיבית, להצטרף להצטרף לקריאה משותפת של "תמיכה בזכותם של תלמידים טרנסג'נדרים להשתמש בשירותי בית ספר שמתאימים להגדרתם המינית העצמית". בהודעה שפרסמה הקואליציה למען ערכים יהודיים הוגדרה ההחלטה הזו כ"הוכחה נוספת לעזיבתה של התנועה הקונסרבטיבית את את העוגנים היהודיים שלה".

בהודעה שפורסמה בשבוע שעבר, הצהיר המוסד הקונסרבטיבי הנחשב כי הצפייה מאנשים להגביל את עצמם לחדרי שירותים המיועדים לבני מינם הביולוגיים מהווה "חתירה תחת הערך היהודי של "כבוד הבריות" בייחס ללהטב"ק (לסביות, הומואים, טרסנג'נדרים, ביוסקסואלים וקווירים).

הרקע לפרסום ההודעה הינו החלטתו של נשיא ארה"ב, דונלד טרמפ, לבטל את התקנה עליה חתם הנשיא לשעבר ברק אובמה ואשר חייבה מוסדות לאפשר לגברים ולנשים לבחור באיזה תא שירותים להשתמש בהתאים להגדרתם המינית את עצמם וללא תלות במינם הביולוגי.

בתגובה שפרסמה הקואליציה למען ערכים יהודיים, נאמר כי "לאפשר לגברים כניסה בלתי מוגבלת לאיזורי פרטיות המיועדים לנשים סותרת את הסנטדרטים הבסיסיים של צניעות והגינות ומהווים הזמנה פתוחה למעשים מזיקים ולסטיות. התקנה של הנשיא אובמה בנושא זה היוותה מקור לחוסר נוחות חמור, בושה וחרדה עבור מליוני נשים וילדות ברחבי המדינה, אשר ידעו כי בכל רגע נתון עשוי גבר ביולוגי להכנס לאיזור המיועד לנשים ואשר אמור לספק פרטיות".