הקונספירציות של הקונסרבטיבים

הרב עמאר הגיע עם עשרות מתפללים לתפילת שחרית ברחבת ישראל. בתנועה המסורתית- קונסרבטיבית פיזרו האשמות לכל עבר אך מתברר שהמציאות שונה מאשר הוצגה על ידיהם

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 14/06/16 17:19 ח בסיון התשעו

הקונספירציות של הקונסרבטיבים
באדיבות המצלם, צילום: באדיבות המצלם

התנועה המסורתית-קונסרבטיבית מחתה בהודעה לתקשורת על הגעתו של הרב שלמה עמאר לכותל הדרומי יחד עם עשרות מתפללים וטענו כי מדובר בפעולה מתוכננת ומאורגנת לפרטיה ובחסות משטרת ישראל, לטענתם הרב הגיע יחד עם אנשי 'עטרת כהנים' ל'עזרת ישראל' (הכותל השוויוני-פלורליסטי המופעל ומתוקצב על ידי התנועה המסורתית), הציבו מחיצה במקום, והתפללו שחרית. לדברי הקונסרבטיבים הפעולה התבצעה בחסות המשטרה, שסילקה את השומר במקום, והניחה למתפללים לקבוע המחיצה ולנהל התפילה.

אך מתברר כי טענות לחוד ומציאות לחוד. דובר המשטרה מסר ל'כיפה' בתגובה כי השוטרים הגיעו למקום לראשונה לאחר הסרת המחיצה וכלל לא היו מעורבים בהגעה למקום. "הוצבה מחיצת בד. הסדרנים ביקשו להסיר והזעיקו שוטרים. המחיצה הוסרה עוד לפני הגעת השוטרים".

בתנועה הקונסרבטיבית טענו בנוסף, כי אנשי עטרת כהנים ביקרו במקום לאחרונה עם שר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי) ופעילים נוספים. ולדעתם קשה להניח כי הפעולה הבוקר לא תואמה עם השר אריאל. עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית אמר בתגובה להגעתו של הרב עמאר, "אינני מתפלא על הפעולה. הכותל כולו פרוש לפניהם, אבל את עיניהם נתנו דווקא בכבשת הרש. השר אריאל, שהצביע בממשלה נגד הסדר הפשרה בכותל, מחבל כעת ביודעין ובמפגיע ביישומו שכן קלט כנראה שראש הממשלה לא נחוש ליישם את ההסכם עליו חתמה ממשלת ישראל. הרב עמאר, שקורא תיגר על מנהיגותו של אריה דרעי בש"ס, שהיה שותף לפשרת הכותל, מצטרף לחגיגה ומנצלה מטעמיו שלו".

"אני קורא לראש הממשלה לקרא לסדר את שריו, את שותפיו הקואליציוניים, ואת רב העיר ירושלים שמקבל משכורתו ממשלם המיסים. זוהי חבלה ביודעין ביחסי ישראל עם יהודי העולם, ויותר מזה - זוהי חבלה בטענה שמדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי. בכלל, החודש האחרון מרגיש כאילו עוד זה מדבר וזה בא: קריסת מתווה הכותל, חוק המקוואות, וכעת גזלתה בפועל של עזרת ישראל. אני מקווה שממשלת ישראל תתעשת", אמר הס.

מלשכתו של השר אריאל נמסר ל'כיפה' בתגובה להאשמותיו של הס: "לא היה ולא נברא". מקורביו של השר אריאל גיחכו על ההקשר התמוה ואמרו כי מדובר בטענה פרי דמיונם של אנשי התנועה הקונסרבטיבית וללא שום חיבור למציאות.

מדובר במתחם המכונה 'עזרת ישראל' הנמצא מדרום לשער המוגרבים הוא הוקם לפני מספר שנים לצורך הכתות הלא אורתודוכסיות, והחלטת הממשלה הכשירה את המקום כרחבה בניהול הרפורמים והקונסרבטיבים.

רבה של ירושלים, הגיע כאמור עם עשרות מתפללים לרחבה הדרומית של הכותל כשלאחר התפילה פרץ הרב בבכי כשאמר: "אין דבר כזה כותל רפורמי. יש הכותל הקדוש".

"הקדושה אף אחד לא יכול לבטל. לא הממשלה ולא בית משפט, זה אי אפשר. זה הקדש, זה הר הבית. לא גויים ולא או"ם ולא שום כוח. קדושה אף אחד לא יכול לבטל. אנחנו עומדים על המשמר ומגלים דעתנו שכל מטרתנו לכבוד ה', רק לכבוד ה' ולכבוד השכינה ולכבוד עם ישראל וארץ ישראל", אמר הרב עמאר.