הקומיקאים של המגזר לא מתרגשים יותר מידי

הקומיקאים, יאיר אורבך ונעם יעקובסון מתייחסים לקדימון של תכנית הטלוויזיה 'היהודים באים' וטוענים כי מדובר בסערה גדולה מידי "באופן מסורתי מזדעקים אצלנו יותר מידי. אנחנו נעלבים בשם הקדוש למרות שהוא לא זקוק לכך"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 04/02/16 19:10 כה בשבט התשעו

"לא מתרגש יותר מדי. זה עניין של פרספקטיבה", אומר ל'כיפה' הקומיקאי הדתי, יאיר אורבך בתגובה לקדימון החדש של 'היהודים באים'.

בסרטון החדש שפרסמו אנשי הערוץ הראשון שר השחקן מוני מושנוב על שמו של אלוקים כשהוא מקפיד להשמיע את שמותיו המפורשים בנימת זלזול ותנועות גוף לא מכובדות ובליווי רקדניות. השיר והקליפ מתכתבים עם סצנת הקליפים של אמנית הקול ויקטוריה חנה וניכר שיוצריו עשו הכל כדי להרגיז ולעורר פרובוקציה.

"ברור שאני כאדם וכקומיקאי דתי בחיים לא הייתי עושה דברים כאלה ואני יכול לזעום על זה אם רק אבחר אבל אני יודע שבפרספקטיבה של אדם חילוני אין פה משהו נורא ואיום", אומר אורבך כשהוא מוסיף בחיוך, "מה שבטוח, שהתחקירן שלהם בנושא היה דתל"ש, יש כאן יותר מדי מידע פנים".

(צילום: יאיר אורבך)

לשאלה האם לדעתו העובדה שתכנית כזו משודרת ומומנת בכלי שידור ממלכתי דוגמת ערוץ 1 משנה את דעתו בנושא, משיב אורבך שלא, ומוסיף "זה רק אומר שכדאי שיהיה איזון".

גם הקומיקאי, נועם יעקובסון מסרב להתרגש מהסרטון, "באופן מסורתי מזדעקים אצלנו יותר מידי. אנחנו נעלבים בשם הקדוש למרות שהוא לא זקוק לכך", הוא אומר ל'כיפה'.

לדבריו, הנקודה שמועלה בסרטון משעשעת, "זה משעשע שאנחנו קוראים להשם בעצם במילה שם. אנחנו אמנם מבינים את המשמעות של כך אבל עדיין יש בכך נקודה משעשעת", אומר יעקובסון ומוסיף, "אם אני או ג'קי לוי היינו אומרים את זה בצורה אחרת זה היה יכול להיות משעשע ולא היה מפריע לאף אחד".

"זו תכנית סאטירה שנועדה לצחוק על הכל גם על מה שאנו מסתכלים עליו כ"פרות קדושות", אני לא הייתי עושה כזה מערכון ומותר שזה לא יצחיק אותנו, אבל אני יכול להבין שחילונים עשו אותו ולדעתי הם לא התכוונו ללעוג ולהרגיז אלא רק להעלות את הנקודה של השם כשם", אומר יעקובסון.

(צילום: יחצ)


"מצופה מהחברה החילונית להקיא מתוכה זלזול כל כך בוטה גם באמונה היהודית וגם ביסוד שמאחד את כולנו לעם אחד", אומר הרב אפרתי ומוסיף, "יש גבול גם לסאטירה. גם מי שלא שומר את כל המצוות ומי מתקשה בעבודת השם, אם נשארה בו אהבה לעם הזה ולאחדות של העם הזה ולאמונה היסודית של העם הזה, הוא צריך פשוט להזדעזע מהדבר הזה".אל מול תגובותיהם שוות הנפש של אורבך ויעקובסון, הרב ברוך אפרתי הזדעזע בראיון ב'כיפה' מהגישה של אנשי התכנית "אני חושב שהמבחן הזה הוא דווקא של החברה החילונית. העולם הדתי וגם החרדי בצורה מובנית מזדעזע מדבר כזה שלועג לכל הקדוש לנו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן