הקואליציה תאשר? שר הכלכלה חיים כץ הודיע כי יפעל להסדרה של משחקי כדורגל בשבת

הדתיים יעברו לסדר היום? שר הכלכלה החדש חיים כץ הודיע כי אחרי שנים רבות,ייתן אישור רשמי למשחקי כדורגל בשבת. השרים שלפניו נמנעו באופן שיטתי מהכרעה בעניין

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/08/16 14:13 יג באב התשעו

הקואליציה תאשר? שר הכלכלה חיים כץ הודיע כי יפעל להסדרה של משחקי כדורגל בשבת
Yonatan Sindel, פלאש 90, צילום: Yonatan Sindel, פלאש 90

רעידת אדמה פוליטית: אחרי עשרות שנים שבהן לא ניתן היתר חוקי לשחק כדורגל בשבת, שר הכלכלה הטרי, חיים כץ, מתכוון לשנות את הנושא ולפעול בנושא שיהיה היתר חוקי לשחק כדורגל בישראל גם בשבתות, דבר שלא קרה מקום המדינה. כף מפרסם היום אתר הספורט ONE.

עוד לפני שנכנס למשרד הכלכלה, השר כץ פעל בנושא וכעת כאשר יש לו אחריות ישירה לדבר הוא יכול לשנות. העניין אגב, עוד עומד בפני בית המשפט העליון בעקבות עתירה נגד לשחק כדורגל בשבת בגלל שאין היתר חוקי.

השר חיים כץ אמר היום בנושא ל-ONE: "אני לא אמנע לשחק כדורגל בשבת. אני אלמד את העניינים ואראה איך פותרים את זה כדי לתת היתר מסודר לשחק פה בשבת". כפי שצוין, השר כץ אמר שאסור למנוע לשחק פה לשחק כדורגל בשבת עוד כאשר היה משבר בעניין לפני מספר חודשים. השר כץ הוסיף בנושא: "אחרי כל השנים הגיע הזמן שיעשו את זה. אני לא חוזר בי, מה שראיתי משם אני רואה מפה".

נזכיר כי התנועה למדינה יהודית עתר לפני פחות משנה לבג"ץ בשם שחקני כדורגל בדרישה להפסיק את משחקי הכדורגל המתקיימים בשבת. העתירה הוגשה כנגד היועץ המשפטי לממשלההדאז, יהודה וינשטיין ושרת הספורט, מירי רגב, על התנהלותם הלקויה בפרשה, תוך ביטול החלטות שיפוטיות שנתן בית הדין לעבודה בתל אביב בעבר בהם פסק לטובת שחקנים שביקשו שלא לשחק בשבת.

שר הכלכלה היוצא, אריה דרעי, סירב אז לתת היתר לעריכת משחקי כדורגל בשבת, והתנועה למדינה יהודית דרשה כי בג"ץ יורה למשרד הכלכלה לחלק קנסות מנהליים בהיקף של כ-36,000 שקלים על כל הפרה של חוק שעות עבודה ומנוחה מצד מנהלת הליגות לכדורגל וההתאחדות לכדורגל. בתנועה למדינה יהודית אמרו כי מאחורי העתירה עומדים שורה של כדורגלנים, המפחדים להיחשף בשמותיהם מחשש שמקור פרנסתם ייפגע. "קשה לקבל שדווקא במדינה יהודית אדם לא יוכל להיות גם שומר שבת וגם ספורטאי", אמר עו"ד אורי ישראל פז, שהגיש את העתירה מטעם התנועה.

בארגון נאמני תורה ועבודה ברכו על ההצהרה: "אנו מברכים על כך שהשר חיים כץ לא מתעלם מהבעיות בסוגיית השבת ומקווים שייכנס לעובי הקורה ויתמוך בהסדרה רחבה של נושאים אלו תוך הסכמה של הציבור הישראלי. תנועת נאמני תורה ועבודה פועלת רבות לקידום הסדרת מעמד השבת בישראל. אנו קוראים לשרי הממשלה להצטרף למאמץ המשותף".