הקהילה המסורתית סירבה לקיים האירוע, בית הכנסת הדתי דווקא כן

יממה לאחר הפרסום ב´כיפה´, מתגלים פרטים נוספים אודות תצוגת האופנה בבית הכנסת. יו"ר התנועה המסורתית חשף כי אחת מקהילותיו החליטה שלא מתאים להשכיר את בית הכנסת לתצוגה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/12/14 19:51 כו בכסלו התשעה

הקהילה המסורתית סירבה לקיים את תצוגת האופנה, בית הכנסת האורתודוקסי הסכים ויצר מהומה, כך חשף היום (ה') יו"ר התנועה המסורתית בישראל יזהר הס.

אתמול התפרסם ב'כיפה' כי בבית הכנסת הבינלאומי התקיימה תצוגת אופנה בהשתתפות דוגמניות לא צנועות, והיום מתגלים פרטים נוספים על האירוע.

בפוסט בדף הפייסבוק שלו חשף יזהר הס, יו"ר התנועה המסורתית בישראל, כי לפני שמארגני התצוגה פנו לבית הכנסת הבינלאומי, הם פנו לאחת הקהילות המסורתיות בתל אביב בבקשה לקיים שם את האירוע, ונענו בשלילה.

"מסתבר שמארגני התצוגה פנו קודם לאחת מהקהילות המסורתיות שלנו בתל אביב. בקהילה החליטו שזה לא מתאים להשכיר את בית הכנסת לתצוגת אופנה. אז הם פנו לאורתודוקסים", כתב הס.

אתמול, פרסמו בצהר את ההסכם בין הרב אריאל קונסטנטין למארגני האירוע, בו נכתב בפירוש כי התצוגה חייבת להיות צנועה, ועל כן מדובר בהפרה של הסכם. עם זאת, תהה היום הרב יובל שרלו מדוע יש לקיים אירוע שכזה בבית כנסת כלל, והבהיר שמדובר בטעות חמורה. יחד עם זאת קרא לחבק את הרב קונסטנטין ולהבין שמי שלא עושה לא טועה.

הערב פנה סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן במכתב ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בבקשה לפתוח בחקירה נגד המעורבים בביזוי בית הכנסת.

במכתב ששלח סגן השר לשירותי דת, כותב הרב בן דהן כי למרות שלפי הדיווח, ספק אם האחראים על בית הכנסת אישרו את קיומו של מופע זה, עדיין מדובר בעבירה על החוק מצד מארגני האירוע. "מדובר בעבירה לפי סעיפים 170 ו 173 לחוק העונשין תשל"ז-1977 [להלן "החוק"]. ככל שאכן הייתה כאן חריגה מאישור האחראים על המקום או הטעייתם הרי שמדובר גם בעבירה לפי סעיף 172 לחוק".

בהמשך המכתב כותב בן דהן "לפיכך אבקשך להורות על פתיחה בחקירה פלילית כנגד כל המעורבים בביצוע, שותפות או סיוע לעבירת חילול בית הכנסת ולעבירת פרסום הסרטון הפוגעני. ככל שיאוששו החשדות בדבר היעדר רשות מלאה למעשים מצד האחראים על בית הכנסת אזי אבקש להוסיף גם חקירה פלילית בגין סעיף 172 לחוק".