הקארווילות הגיעו לבית אל; הרב מלמד: נערכים להידברות והתנגדות

שש מבני קראווילה הועברו לבסיס מפקדת חטיבת בנימין, כשבמקום תוקם שכונה זמנית למפוני גבעת האולפנה. הרב מלמד לתלמידיו: "נביע מחאה שתבהיר שאי אפשר להרוס יותר"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 11/06/12 09:28 כא בסיון התשעב

הקארווילות הגיעו לבית אל; הרב מלמד: נערכים להידברות והתנגדות
משרד הביטחון, צילום: משרד הביטחון

שיירת משאיות ועל גביהן קראווילות למגורים זמניים הגיעה הבוקר (ב') לאזור היישוב בית אל, פחות משבוע לאחר דחיית "חוק ההסדרה" ובמסגרת היערכות המדינה לפינוי שכונת גבעת האולפנה בבית אל.

שש מבני קראווילה הועברו לבסיס מפקדת חטיבת בנימין בבית אל כשבמקום תוקם שכונה זמנית למפוני שכונת גבעת האולפנה. כזכור, על פי הודעת המדינה לבג"ץ, חמשת הבניינים שנבנו על קרקע פלסטינית אמורים להיהרס עד ל-1 ביולי.

במשרד הביטחון ציינו כי "משרד הביטחון, על-פי הנחיות ראש הממשלה ושר הביטחון ובתאום והידברות עם ראשי הישוב בית אל, פועל מסביב לשעון כדי להשלים בהקדם את הקמת השכונה הזמנית, ולאפשר לתושבי גבעת האולפנה להתפנות באופן הנוח והמכובד ביותר למבנים הזמניים".

בתוך כך, הרב זלמן ברוך מלמד, רב היישוב בית אל ורבם של מרבית תושבי שכונת גבעת האולפנה, עומד במרכז סוגיית עוצמת ההתנגדות לפינוי הצפוי. בסוף השבוע האחרון התייחס הרב מלמד לפינוי ואמר כי "ריבונו של עולם רוצה לקדם אותנו. ריבונו של עולם מעמיד אותנו במבחן, במבחן האמונה, מתוך רצון שאנחנו נעמוד במבחן ונדע שהכל מאת השם והכל לטובה. ואם אנחנו נעמוד במבחן אנחנו נצא ברווח גדול".

הרב מלמד אמר לתלמידיו כי בכוונתו לפעול בשני מסלולים - הידברות והתנגדות. "מסלול ההידברות, בניסיון להוציא דברים גדולים שלכאורה הובטחו - ואני לא יודע איזה חוזק יש להבטחות האלה - ולהפוך אותם להבטחות ממשיות - כמו בנייה גדולה בבית אל והסרת איומי ההריסה ממקומות נוספים כמו גבעת אסף ועמונה".

עוד ציין הרב מלמד כי "הדרך השנייה" היא "דרך של מחאה, שעוד לא ניכנס לפרטיה ולא ניכנס עדיין לעוצמתה או לחריפותה. דרך מחאה שתבהיר שהרס השכונה הוא דבר שלא אפשר ולא נכון לעשות". הוא הוסיף כי "תלמידי הישיבה בינתיים לא מצווים להקים אוהלים בגבעה אך להשתדל יותר בלימוד תורה ובמצוות שבין אדם לחברו - להיות יותר טובים ולהרבות זכויות על ידי מעשי חסד ותפילה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן