הצעת חוק של קלדרון ושטרן: הרחבת תחבורה ציבורית ופתיחת מתנ"סים בשבת

הצעת חוק של חברי הכנסת רות קלדרון ואלעזר שטרן מאיימת לפתוח מחדש את הקרב על השבת. בהצעה: פתיחת מתנ"סים, הפעלת מוסדות תרבות ובילוי, והרחבת התחבורה הציבורית בשבתות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/09/14 12:06 יב באלול התשעד

הצעת חוק של קלדרון ושטרן: הרחבת תחבורה ציבורית ופתיחת מתנ"סים בשבת
דוברות אגד, צילום: דוברות אגד

פתיחת מתנ"סים בשבת, הפעלת בתי קפה באישור הרשות המקומית, הפעלת מוסדות תרבות ובילוי והרחבת התחבורה הציבורית בשבת. אלו ההצעות המובאות בהצעת חוק חדשה של חברי הכנסת רות קלדרון ואלעזר שטרן, שצפויה לעורר סערה.

הצעת החוק, תחת השם 'השבת במרחב הציבורי, הנעשית במטרה לשנות את השיח סביב השבת, צפויה לעלות לדיון בקואליציה, עם פתיחת מושב החורף, ומבוססת על עקרונות אמנת גביזון מדן. המטרה היא לאפשר פתיחת מתנ"סים עירוניים בדומה לבתי כנסת הפתוחים בשבת, וכן להתיר הפעלת מוסדות תרבות ורוח, בין היתר מסעדות ובתי קפה. בנוסף, על פי ההצעה, תתאפשר פתיחת מכולות ובתי מרקחת באישור שר הפנים.

יוזמי החוק, חברת הכנסת רות קלדרון מ'יש עתיד' וחבר הכנסת אלעזר שטרן מ'התנועה' טוענים כי כיום אין לציבור החילוני מקום מסודר אליו הם יכולים ללכת בשבת ולהעביר את השבת באופן משמעותי עם קהילתם ומשפחתם.

"השבת היא מתנה שקיבל העם היהודי מהקדוש ברוך הוא”, אמר ח”כ שטרן בynet. "הניכור כלפי הערכים היהודיים מחד גיסא וההתעלמות מהגוונים השונים של החברה הישראלית מאידך גיסא גורמים לפער הולך וגדל בין הישראליות ליהדות. ההצעה שאותה מתכוונים להגיש מחזקת את ייחודה של השבת בציבוריות הישראלית תוך התמודדות אמיתית עם הרצון לשמור על אופייה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ושמירה על אופייה הדמוקרטי של המדינה".

מהבית היהודי נמסר: ״הצהרות החוק האלה יחזיקו אייטם ורבע, מה שלא יהיה בהסכמה לא יהיה״