הצעת חוק: שחקני נבחרת ישראל יחוייבו בשירת ההמנון

ח"כ מיכאל בן ארי יגיש הצעת חוק, לפיה גם השחקנים הערביים בנבחרת ישראל יחוייבו בשירת ההמנון הלאומי. "בנבחרת ישחקו רק שחקנים המכבדים את המדינה ומכירים בה", אמר

חדשות כיפה אורי פולק 30/10/11 11:49 ב בחשון התשעב

הצעת חוק: שחקני נבחרת ישראל יחוייבו בשירת ההמנון
NYC2TLV-cc-by-sa, צילום: NYC2TLV-cc-by-sa

שחקני נבחרת ישראל יחוייבו בשירת המנון המדינה - כך נקבע בהצעת חוק שיגיש היום (א') חבר הכנסת מיכאל בן-ארי ממפלגת "האיחוד הלאומי". על פי הצעת החוק, השחקנים יחוייבו בשירת ההמנון בעת השמעתו בתחרויות ובמשחקים בינלאומיים.

כמו כן מציע ח"כ בן ארי כי השחקנים שיוזמנו לנבחרות השונות יידרשו לחתום על הצהרת נאמנות למדינת ישראל, לסמליה ולערכיה היהודים והדמוקרטיים. הצעתו של ח"כ בן ארי מתייחסת בעיקר לשחקנים הערביים בנבחרות השונות, בעיקר בנבחרת ישראל בכדורגל, שמספר שחקניה הערבים-ישראלים עלה בשנים האחרונות בצורה ניכרת.

"אין ספק שהזכות לייצג את ישראל היא זכות גדולה, ומי שנפלה זכות זו בחלקו צריך לדעת לכבד את ההמנון הלאומי, את הדגל, ואת ערכיה של מדינת ישראל שהיא מדינה יהודית ודמוקרטית", הסביר ח"כ בן ארי את הצעת החוק שהגיש. לדבריו, "דברים אלה מקבלים תוקף משנה של חומרה לנוכח תופעות של זלזול בדגל ובהמנון הלאומי ובמדינת ישראל מצד נציגים רשמיים של המדינה".

"לא ייתכן מצב בו שחקן, מוכשר ככל שיהיה, לא ידע לשיר את ההמנון הלאומי, או חמור מכך, יתראיין בארץ ובעולם וייצא נגד המדינה. מן הראוי לזכור כי ההתאחדויות השונות בישראל מקבלות את מימונן העיקרי ממדינת ישראל, ולמעשה המדינה משקיעה בטיפוח הספורט, במתקנים השונים ואף בתקצוב ישיר שניתן לאגודות הספורט ולהתאחדויות השונות", אמר ח"כ בן ארי, "אשר על כן, בהתאם להצעת החוק, בנבחרת ישראל ישחקו רק שחקנים המכבדים את מדינת ישראל ומכירים בכך שמדובר במדינה יהודית ודמוקרטית".