הצעת חוק: רישום לנישואין – בכל מקום

ועדת הפנים של הכנסת דנה בהצעת החוק הקובעת כי זוגות יוכלו להירשם לנישואין בכל מועצה דתית בישראל ולא יהיו חייבים להגיע למקום מגוריהם המקורי, כפי החוק הנוכחי

חדשות כיפה אורי פולק 23/05/11 00:00 יט באייר התשעא

הצעת חוק: רישום לנישואין – בכל מקום
יחצ - אילוסטרציה, צילום: יחצ - אילוסטרציה

ועדת הפנים של הכנסת דנה היום (ב') בהצעת החוק המבקשת לאפשר לזוגות להירשם לנישואין בכל מקום שיחפצו בכך ולאו דווקא במקום מגוריהם הנוכחי, כפי שדורש מהם החוק הקיים. את ההצעה הגיש ח"כ עתניאל שנלר, שזכה לתמיכתו של יו"ר הועדה, ח"כ אמנון כהן.

שנלר הסביר כי הצעת החוק מבקשת להקפיד על רישום הנישואין לפי ההלכה, אך יחד עם זאת להעניק שירות יעיל וטוב יותר לאזרחים. "הצעת החוק מחייבת רישום במיקום מוסדר בחוק וכי יינתן אישור על הרישום (בדומה לנסח טאבו) ויוכל להתקיים הליך של התנגדות או הסתייגויות מהרישום", אמר ח"כ שנלר, שציין כי אישור החוק מחייב רישות תקשורתי של כלל המועצות הדתיות.

ח"כ הרב אורי מקלב הסתייג מההצעה ואמר כי אם מדובר בשיפור שירות, ניתן לעשות זאת גם במצב הקיים. לשיטתו, הרישום אינה רק פרוצדורה כי אם עניין מהותי הנוגע להלכה. "יתכן שפתיחת אזורי הרישום תאפשר לזוגות המבקשים להירשם אצל רב שמקל יותר בהלכה, להירשם אצלו", הזהיר מקלב. עם זאת, מנכ"ל המשרד לשירותי דת, אביגדור אוחנה, אמר כי משרדו מברך על הצעת החוק וכי הוא מעריך שעד סוף 2012 המועצות הדתיות ירושתו ברשת מחשבים.

יו"ר הועדה, ח"כ כהן, ביקש להוסיף להצעת החוק כי לאחר בחירת איזור הרישום, הליך הרישום יסתיים באזור הנבחר וכי בכל מקרה הרב המקומי בעיר המגורים המקורי, יקבל הודעה על פתיחת תיק נישואין. עוד הוצע כי רשימה של הרבנים הרושמים לנישואין תוצב באתר אינטרנט כך שיהיה ניתן לבחור מתוכם את איזור הרישום.