הצעת חוק: קביעת ימים בהם מותר ליהודים להתפלל בהר הבית

על פי הצעת החוק של ח"כ אריה אלדד, ייקבעו ימים ושעות בהם יותר ליהודים לעלות להר ולהתפלל בו באופן גלוי. לדבריו, "כדי לאפשר חופש פולחן ייקבעו ימי ביקור ייחודיים ליהודים ולמוסלמים"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 09/08/12 01:14 כא באב התשעב

הצעת חוק: קביעת ימים בהם מותר ליהודים להתפלל בהר הבית
אריאל הורוביץ, צילום: אריאל הורוביץ

ח"כ אריה אלדד ("האיחוד הלאומי") גיבש באחרונה הצעת חוק המבקש לקבוע הסדר חלוקה של ימים ושעות בהם יתאפשר ליהודים להתפלל בהר הבית, באופן גלוי. כיום, חרף ההיתרים החלקיים לביקור בהר הבית, לא ניתן ליהודים להתפלל בו ואף לו לזמן קצר.

ח"כ אלדד הסביר כי "הר הבית הוא המקום הקדוש ביותר לעם ישראל. בו ניצבו בית המקדש הראשון והשני, הר הבית הוא מקום מקודש למוסלמים, ובו ניצב מסגד אלאקצה, ולהר הבית מעמד מיוחד גם בנצרות". לדבריו, "כדי לאפשר חופש פולחן וזכות ביקור בהר ייקבעו ימי ביקור ייחודיים ליהודים ולמוסלמים, ושעות בהם יהיה ההר פתוח רק ליהודים או רק למוסלמים".

על פי הצעת החוק שגיבש אלדד, ייקבעו שעות ביקור מיוחדות לצליינים ולתיירים, לצד שעות מיוחדות ליהודים ולמוסלמים. כמו כן, הר הבית יהיה פתוח ליהודים בלבד בראש השנה, יום הכיפורים, א' סוכות, ז' סוכות, א' פסח, ז' פסח, שבועות ותשעה באב; מנגד, הר הבית יהיה פתוח למוסלמים בלבד בחגיהם שלהם.