הצעת חוק: מתלונן שווא במשטרה ישא בקנס של 10,000 ש"ח

בעקבות חטיפת שלושת הנערים מגוש עציון התברר כי משטרת ישראל מתמודדת עם מיליוני שיחות שווא בשנה. הצעת חוק חדשה מבקשת להטיל על המטרידים קנס כספי גבוה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/06/14 16:30 כו בסיון התשעד

הצעת חוק: מתלונן שווא במשטרה ישא בקנס של 10,000 ש"ח
Attila JANDI / Shutterstock.com, צילום: Attila JANDI / Shutterstock.com

לאחר פרסום המחדל של מוקד 100 של המשטרה בפרשת חטיפתם של שלושת הנערים מגוש עציון, התברר כי משטרת ישראל מתמודדת עם מיליוני שיחות של מטרידים בשנה. על פי גורם בכיר במשטרה שיעור היקף התופעה נמדד בכ-42% תלונות שווא מכלל הטלפונים בשנה.

חבר הכנסת ניסן סלומינסקי הגיש היום (ג') הצעת חוק המבקשת לקבוע כי תלונת שווא למוקד המשטרתי תחשב להפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו. הצעת החוק קובעת כי העונש על הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו, באופן של תלונת שווא טלפונית למוקד 100 של המשטרה, תישא בקנס של עד 10,000.

בדברי ההסבר לחוק נכתב "הצעת החוק מבקשת לקבוע כי תלונת שווא למוקד המשטרתי תחשב להפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו וזאת בשל הנתון המזעזע שהתגלה לאחר פרשת חטיפת שלושת הנערים מגוש עציון ומצביע על כך שמעל לארבעים אחוזים מהתלונות המגיעות לטיפולו של המוקד המשטרתי הן תלונות שווא”.

"עומס זה על המערכת וקריאות השווא הרבות בהן נאלצים השוטרים לעסוק אינם מאפשרים להתמודד עם קריאות האמת ביעילות הנדרשת ואלה נופלות לא פעם בין הכיסאות", מובהר בדברי ההסבר. ההצעה קובעת כי העונש על הפרעה לשוטר, גם כשזו אינה הפרעה פיסית, אלא הטרדה טלפונית הגורמת לשיבוש הפעילות המשטרתית יעמוד על שלוש שנות מאסר ולא פחות משבועיים.