הצעת חוק ממשלתית מבקשת להעניק שנת שבתון לחקלאים שומרי שמיטה

בלעדי: הצעת חוק מהפכנית מבקשת, בעלות כספית ניכרת, לאפשר ביטחון כלכלי לחקלאים ישראלים שירצו לשמור את השמיטה כהלכתה. השר אורי אריאל: "תוקם קרן ממשלתית אשר תסייע לחקלאים בשמיטה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/04/14 15:51 ל בניסן התשעד

הצעת חוק ממשלתית מבקשת להעניק שנת שבתון לחקלאים שומרי שמיטה
צורבא מרבנן, צילום: צורבא מרבנן

הצעת חוק מהפכנית של הבית היהודי מבקשת לאפשר ביטחון כלכלי לחקלאים אשר מעוניינים לשמור את השמיטה כהלכתה, זאת כחלק מההכנות לשנת השמיטה הקרובה.

על פי התכנון, אשר נחשף במסגרת שבת 'צורבא מרבנן' בירושלים ושמפורסם לראשונה ב'כיפה' תוקם קרן ממשלתית אשר תסייע לחקלאים בשנת השמיטה, שתעבוד כפי שהמדינה מסייעת למורים בשנת שבתון.

במהלך השבת הכריז שר הבינוי והשיכון אורי אריאל כי בחודשים הקרובים תוגש הצעת חוק ממשלתית בעלת היקף כספי נרחב אשר תעניק בטחון כלכלי לחקלאים ישראליים אשר יהיו מעוניינים לשמור את השמיטה כהלכתה.

השר אריאל הוסיף כי "לצערנו, השבוע היה אמור לעבור בוודת השרים לענייני חקיקה חוק השמיטה, בינתיים מפלגת יש עתיד תוקעת את החוק בגלל שאנו פסלנו את חוק הפונדקאות"

בנוסף, התארחו מאה רבנים במלון רמדה בירושלים כמו גם הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, רב העיר רמת גן הממונה מטעם הרבנות לנושא השמיטה הרב יעקב אריאל ויו"ר וועדת הכספים של הכנסת ח"כ ניסן סלומינסקי.

"בישראל שנת 2014 קיימים אלפי חקלאים אשר מחכים לסיוע הממשלתי", הסביר סלומינסקי את המיזם המהפכני, "הרעיון הינו פשוט, כפי שהמדינה תומכת ב"שנת שבתון" למורים, ומסייעת חלקית במימון פרנסתם בשנת השבתון, כך תסייע המדינה גם לציבור החקלאים.

במהלך השבת נערך פאנל ייחודי בו התייחסו הרב לאו והרב אריאל לנושא השמיטה והציגו את עמדת הרבנות הראשית לישראל בנושא. יו"ר עמותת הצורבא, המכהן גם כסגן יו"ר קק"ל - גאל גרינוולד אמר במהלך הפאנל כי הנהלת קק"ל קיבלה החלטה שלא לערוך את הנטיעות המסורתיות, ובמקומן ייערכו פעילויות חינוכיות ביערות השונים ברחבי הארץ.

ראש מכון "צורבא מרבנן", הרב אלגאזי, מסר: "אני שמח על קיום השבת זו השנה השביעית, ומברך את מגידי ורכזי השיעורים אשר תורמים מעצמם במהלך כל השנה, בנוסף תודתי נתונה לרבנים, לאורחי הכבוד ולידידי יו"ר העמותה וסגן יו"ר קקל - גאל גרינוולד, ולמנכ"ל הצורבא -ליאור פרישמן.

(צילום: צורבא מרבנן)

(צילום: צורבא מרבנן)