הצעת חוק: מאסר עולם לחוטפים על רקע לאומני

חברי כנסת מהבית היהודי ומהליכוד הגישו הצעת חוק שתחמיר בענישה נגד חוטפים על רקע לאומני, מ-20 שנה למאסר עולם. "חוטפים לנו ילדים? מחמירים בענישה. כך נפסיק את מעגל הדמים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/06/14 10:25 כא בסיון התשעד

הצעת חוק: מאסר עולם לחוטפים על רקע לאומני
shutterstock, צילום: shutterstock

חברי כנסת מהבית היהודי ומהליכוד הגישו הבוקר (ה') הצעת חוק שתחמיר בענישה לחוטפים על רקע לאומני מ-20 שנה - למאסר עולם. על החוק חתומים חברי הכנסת מוטי יוגב, ניסן סלומינסקי, זבולון כלפה, יוני שטבון ויו"ר וועדת חוץ וביטחון זאב אלקין.

בדברי ההסבר להצעת החוק כתבו היוזמים: "על רקע חטיפת שלושת הנערים ומניעת עוד כ-30 חטיפות על ידי השב"כ וכוחות הביטחון, שתוכננו להתבצע על ידי ארגוני המחבלים, נדרש לחזק את הרתעתה של ישראל."

ח"כ יוגב, ממגישי החוק: "אנחנו צריכים לשאול את עצמנו - מה מביא את אותה תעוזה של אותם מחבלים ביהודה ושומרון?

יוגב הוסיף "להפסיק את מעגל הדמים הזה פירושו: חוטפים לנו ילדים? מחזירים לכלא את כל משוחררי עסקת שליט ומחמירים בענישה עם החוטפים. הדבר היחיד שיפסיק את הטרור הוא כח ההרתעה של צה"ל ומערכת הביטחון."

"מי שרק חושב על חטיפה חייב לדעת שהוא יחטוף מאסר עולם ויבלה את שארית חייו בכלא מבלי אפשרות חנינה", אמר ח"כ ניסן סלומינסקי על הצעת החוק. ח"כ זבולון כלפה הוסיף: "כדי למנוע את החטיפה הבאה על ישראל להשיב את כוח ההרתעה שלה בין השאר על ידי החמרת הענישה לטרוריסטים. מדינת ישראל חייבת לעצור את שיטת הדלת המסתובבת ולדאוג שחטיפה לצרכי מיקוח לא תשתלם".

"הטרור מרים ראשו, מוכרחים לקפד אותו בכל דרך ובכל העוצמה", אמר ח"כ יוני שטבון. "השבת כושר ההרתעה שלנו היא דחיפות קיומית, וכל הכלים כשרים. מחבל שחטף ישראלי ושלל את חירותו, דינו לא פחות ממאסר עולם. עין תחת עין, שן תחת שן - אין לנו דרך אחרת".