הצעת חוק: לאסור על רבנים לקבל שכר על עריכת חופה וקידושין

על פי הצעת החוק של חברי הכנסת שולי מועלם ומוטי יוגב, תאסר על רבנים קבלת שכר על עריכת טקסים בתחומי המועצה הדתית בה הם מועסקים, בניגוד למציאות החוקית הקיימת נכון להיום

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/13 07:31 י בסיון התשעג

חברי הכנסת שולי מועלם ומוטי יוגב מ“הבית היהודי“, הגישו הצעת חוק האוסרת על רבנים לקבל כל שכר על עריכת טקסי חופה וקידושין, זאת בתחומי המועצה הדתית בה הם מועסקים. ועדת השרים לענייני חקיקה אמורה לדון היום (א‘) בהצעת החוק, המבקשת לתקן את המציאות הקיימת.

נכון להיום רבנים רבים עושים ככל העולה על רוחם, חרף הנחייה קודמת של היועץ המשפטי לממשלה, שכבר בשנת 2009 קבע כי אסור לרבני עיר, שכונה, יישוב או מועצה אזורית לגבות תשלום עבור סידור קידושין, במידה ואחד מבני הזוג מתגוררים בגבולות המועצה הדתית.

מועלם ויוגב ציינו בהצעת החוק כי ”ההנחיות של היועץ המשפטי לממשלה אינן מתקנות את המצב באופן המניח את הדעת, שכן מסדר הקידושין רשאי לגבות תשלום עבור עריכת החופה גם כאשר הוא עובד המועצה הדתית שבה מתגוררים בני הזוג. כך, לדוגמה, האיסור על רב שכונה מסוימת לגבות תשלום על סידור חופה וקידושין מבני זוג המתגוררים בשכונתו אינו חל עליו אם יסדר חופה וקידושין לבני זוג המתגוררים בשכונה אחרת, הנתונה לאחריותה של אותה מועצה דתית“.