הצעת חוק חדשה: חופש בימי ראשון פעם בחודש

הצעות דומות הונחו בעבר על שולחנה של הכנסת, הפעם זוכה ההצעה לתמיכתו של שר האוצר. "הציבור הדתי ירצה את החופש בגלל שבימי שישי הוא נמצא בהכנות לשבת"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 15/05/16 10:49 ז באייר התשעו

הצעת חוק חדשה: חופש בימי ראשון פעם בחודש
ChameleonsEye / Shutterstock.com, צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com

האם הסאנדיי של האמריקאים יהפוך ליום החופש הישראלי האולטימטיבי וישאיר מאחור את יום שישי? על פי הצעת החוק החדשה של חברי הכנסת אלי כהן (כולנו) ודוד אמסלם (ליכוד) , מדי חודש יהיה בישראל "סוף שבוע ארוך" שיכלול לראשונה חופשה גם ביום ראשון.

על פי הדיווח בעיתון "ידיעות אחרונות" שעות העבודה שיחסרו בעקבות ההצעה ייפרסו על פני השבוע או לחלופין על פני כל החודש. תוקפה של ההצעה הוא לשלוש שנים, במהלכן אמורה להיבחן האפשרות להאריך את סופי השבוע במשך כל השנה, גם במערכות החינוך.

בהצעה תומך שר האוצר משה כחלון, אשר יביא את ההצעה לוועדת השרים בעוד כשבועיים כך שההצעה צפויה לקבל את תמיכת הממשלה.

ההצעה צפויה לעלות להצבעה בקריאה טרומית בקרוב, כבר בתחילת כנס הקיץ של הכנסת, ויוזמיה שואפים להשלים את החקיקה בתוך חודשים ספורים. עם זאת יש לציין כי בעבר נפלו מספר הצעות חוק שנועדו להאריך את סוף השבוע ליום ראשון, זאת על אף שחקיקתן עוגנה בהסכמים הקואליציוניים.

חבר הכנסת דוד אמסלם אמר לכיפה, כי היוזמה להצעת החוק, הגיעה בעקבות התחושה של הלחץ של כל העובדים הישראלים, שלא מרגישים שיש להם זמן לנוח: " איו מספיק ימי חופש, הציבור הישראלי חי בלחץ גדול מאוד כי אין לו ימי איכות ולכן חשבנו לעשות את זה פעם בחודש. זה יכלול חופשות בכל המערכות, זה יהיה בחוק וגם מקומות פרטיים יצאו לחופשה הזו".

מדוע לדבריו כדאי לעשות זאת פעם בחודש? אמסלם טוען כי פעם בחודש זה יהיה טוב,מכיוון שככה לא יאבדו שעות עבודה בצורה משמעותית. למשך השבוע תתווסף רבע שעה עבור כל יום, כך שבמצטבר יהיה מדובר בכמעט יום אחד " זה כאילו יוצא 5 וחצי או 6 שעות של יום עבודה וזה גירעון של 2, 2 וחצי שעות. אני חושב שנוכל לעמוד בזה".

לדבריו, הציבור הדתי והח"כים הדתיים אמורים לתמוך בחוק:"אני מניח שזה יעבור במליאה, אני לא מכיר בכנסת מישהו שמתנגד. בגדול זה עבר וועדת שרים. אני מניח שכולם ירצו את זה, כי אין לנו יום שהוא מספיק משפחתי, גם הציבור הדתי ירצה, בגלל שבימי שישי הוא נמצא בהכנות לשבת ואין לו פנאי".