הצעת חוק: הקלות לבנות זוג של משרתי מילואים

במליאת הכנסת עברה בקריאה טרומית הצעת החוק של ח"כ מוטי יוגב שתעניק למילואימניקים תגמול על הפסד ימי עבודה של נשותיהם

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 23/11/16 14:34 כב בחשון התשעז

הצעת חוק: הקלות לבנות זוג של משרתי מילואים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הצעת חוק הנוגעת למתן זכויות לבני זוג של משרתי מילואים עברה היום בקריאה טרומית במליאת הכנסת. ההצעה, שיזם ח"כ מוטי יוגב, יחד עם ח"כ מירב בן ארי, ענת ברקו ויהודה גליק, קובעת כי משרתי מילואים במצב חירום יהיו זכאים לתגמול במידה ובני זוגם יפסידו ימי עבודה בגלל שירות המילואים.

בנוסף נקבע בהצעת חוק כי עובדים שבני זוגם נקראו למילואים במצבי מלחמה יהיו זכאים להיעדר מעבודתם במידה ויש להם ילדים מתחת לגיל 13, או ילדים בעלי מוגבלויות.

"יציאת איש המילואים לשירות כרוכה בהתמודדויות רבות מול מעגלי החיים המרכזיים ביניהם פרנסה, עבודה, לימודים ועוד" נכתב בדברי ההסבר להצעה. "קשיים אלה מתעצמים כאשר מדובר באנשי מילואים אשר הינם בעלי משפחה. על בת הזוג מוטל עומס רב בתחום הטיפול בילדים ובבית, קושי מול מקום העבודה והלימודים של בת הזוג, מתחים נפשיים שונים העולים מעצם היציאה למילואים וכן הוצאות כספיות נלוות. קושי מיוחד חל כאשר לא ניתן היה לתכנן את יציאת איש המילואים בנסיבות חירום".

עוד נכתב בדברי ההסבר כי "רובן של בנות הזוג נדרשות לבקש הקלות מידיות מהמעסיקים שלהן ולהסתייע בבני משפחה ובחברים לאורך תקופת שירות המילואים. על כן יש צורך מהותי במתן מענה לקשיים אלו, באמצעות מתן אפשרות להיעדר לזמן מוגבל במשך היום ממקום העבודה בזמן שרות המילואים בצו 8".