הצעת חוק: העמדת חנין זועבי לדין באשמת פגיעה בביטחון המדינה

זבולון כלפה ומירי רגב הגישו הצעת חוק המבקשת לשלול חסינותה של חנין זועבי ולהעמידה לדין באשמת הפרת אמונים ופגיעה בביטחון המדינה. "לא יתכן שחבר כנסת יביע תמיכה בפעולת טרור וחטיפה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/06/14 13:56 יט בסיון התשעד

הצעת חוק: העמדת חנין זועבי לדין באשמת פגיעה בביטחון המדינה
זבולון כלפה, צילום: זבולון כלפה

חברי הכנסת זבולון כלפה (הבית היהודי) ומירי רגב (הליכוד ביתנו) הגישו היום הצעת חוק לפיה תישלל חסינותה של חברת הכנסת חנין זועבי, ושזו תועמד לדין ותואשם בהפרת אמונים ופגיעה בביטחון המדינה.

היוזמה להצעת החוק מגיעה בעקבות התבטאויותיה של זועבי הבוקר (ג'), בתכנית "שרון גל בבוקר" ברדיו ת"א, המביעות תמיכה מפורשת בטרוריסטים חוטפי הנערים.

בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר כי החוק נועד להרתיע ולמנוע מצב שבו אזרח המדינה או חבר כנסת המקבל זכויותיו כאזרח או כנבחר ציבור יביע תמיכה או הזדהות פומבית באירוע טרור נגד אזרחי ישראל דבר הפוגע ביסודות הביטחון של מדינת ישראל גבולותיה וריבונותה. "לא יתכן שחבר כנסת יביע תמיכה בפעולת טרור וחטיפה של נערים כאשר כל כוחות הביטחון פועלים להשבתם" נאמר בהצעת החוק.

חבר הכנסת זבולון כלפה (הבית היהודי) הוסיף: "על זועבי להתפטר מיד מהכנסת ולהצטרף לשורות החמאס באופן רשמי. אני בטוח שהשהות במחיצת הטרוריסטים תנעם לה עשרת מונים מהשהות בכנסת ישראל. נבחרת ציבור המסוגלת להביע הזדהות עם מחבלים ולהאשים את ישראל באחריות לחטיפה אין מקומה עימנו".

ח''כ מירי רגב אמרה: "ח"כ חנין זועבי היא בוגדת ונוכחותה בכנסת מיותרת. יש לגרש אותה לעזה ויפה שעה אחת קודם"