הצעת חוק: הטבות לדיור גם ביהודה ושומרון

ביום ראשון תובא לאישור הממשלה הצעת חוק הקובעת כי זוגות צעירים ביהודה ושומרון יזכו להטבות בדיור – בדומה ליישובי הפריפריה

חדשות כיפה אורי פולק 23/06/11 11:37 כא בסיון התשעא

הצעת חוק: הטבות לדיור גם ביהודה ושומרון
יעקב-cc-by-sa, צילום: יעקב-cc-by-sa

האם זוגות צעירים ביהודה ושומרון יזכו להטבות בדיור מטעם משרד הבינוי והשיכון? הצעת חוק שתוגש ביום ראשון הקרוב תבקש להעניק הטבות מענקים וסבסוד פיתוח קרקע, בהיקף ממוצע של 100 אלף שקלים, למי שירכוש דירה חדשה ראשונה בבנייה רוויה ובבנייה עצמית רוויה בפריפריה ובשטחי יהודה ושומרון.

הממשלה תתבקש לאשר את הצעת החוק החדשה, שתאפשר הטבות בדיור גם למי שיבקש להתגורר בישובי הפריפריה אופקים, בית שאן, דימונה, חורה, חצור הגלילית, טבריה, ירוחם, כפר מנדא, כרמיאל, יפיע, מגדל העמק, מעלות תרשיחא, מצפה רמון, נהריה, נחף, נצרת, נצרת עילית, נתיבות, עכו, ערד, צפת, קרית שמונה, רהט, שדרות, שלומי, היישוב החרדי החדש שיוקם בחריש, לצד יישובים ביהודה ושומרון שיקבלו את ההטבה.

"המענק של 100 אלף שקל הוא בבחינת חמצן גדול לזוגות הצעירים. מדובר בהטבה ובסיוע חסרי תקדים שדרשו עמל רב ומאבקים קשים שהובלנו על מנת לחזק את הפריפריה ולהקל על השגת קורת גג לזוגות צעירים חסרי דיור בישובים בהם יש היצע קרקעות", הסביר שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, שציין כי הוא "משוכנע שיחד עם השיווקים בהיקפים הגדולים ביותר בעשור האחרון שהביאו להגדלת היצע הקרקעות - נחולל את השינוי".