הצעת חוק: אינטרנט מסונן בכל המדינה

הצעת חוק חדשה של ח"כ מיקי זוהר מבקשת להציע אינטרנט בטוח ומסונן כברירת מחדל. מי שירצה לצרוך פרונוגרפיה יצטרך לבקש זאת במפורש

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 10/12/15 09:49 כח בכסלו התשעו

הצעת חוק: אינטרנט מסונן בכל המדינה
Shutterstock, צילום: Shutterstock

חבר הכנסת מיקי זוהר (ליכוד) הניח על שולחן הכנסת הבוקר (ה') הצעת חוק לחסימה אוטומטית של אתרי פרונוגרפיה, אתר הימורים ותכנים פוגעניים נוספים ברשת האינטרנט. על פי ההצעה, ספקיות האינטרנט יסננו את הגישה לתכנים פוגעניים אלה כברירת מחדל וללא עלות אלא אם כן בעל המנוי, שאינו קטין, ביקש מהספק להימנע משירות הסינון.

עבור מנויים קיימים יופעל הסינון כברירת מחדל תוך שלושה חודשים מיום תחולת החוק. כיום, שירות סינון אתרים בעלי תוכן פוגעני הוא מסופק רק לאזרחים המבקשים זאת, כמו אינטרנט רימון הנחשב לשירות סינון פופולרי במגזר הדתי. על פי הצעת החוק השרות ינתן לכל המשתמשים ללא תשלום.

בדברי ההסבר להצעה כתב ח"כ זוהר: "בעולם הלא וירטואלי החוק מגן על קטינים ומונע מהם כניסה לחנויות סקס ולמרכזי הימורים אבל כשמדובר באינטרנט ילדים חשופים לתכנים שלא מתאימים לגילם".

עוד הוסיף זוהר כי חוסר הסינון באינטרנט הוא הפקרות הילדים במרחב הציבורי: "האינטרנט הוא מקום ציבורי ולצד זכות וחופש הביטוי של כל אזרח מונחת זכות וחופש התנועה של ילדינו במרחב הציבורי מבלי להיתקל בתכנים שאינם מתאימים לגילם. הטלת האחריות על כל משתמש קצה, היא למעשה הפקרת רשות הרבים שבה חיים הילדים שלנו".